مراقب بدافزار «اسکوئید گیم» باشید!

تهران (پانا) - یک برنامه جعلی با عنوان «اسکوئید گیم» در پلی استور گوگل در دسترس کاربران قرار گرفته که حاوی بدافزار است.

کد مطلب: ۱۲۲۴۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مراقب بدافزار «اسکوئید گیم» باشید!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سریال «اسکوئید گیم» که در ایران بیشتر به نام «بازی مرکب» شناخته می‌شود، در حال حاضر پربیننده‌ترین سریال شرکت نتفلیکساست و بیش از ۱۴۲ میلیون کاربر در سراسر جهان آن را تماشا کرده اند. گفته می‌شود این سریال کره‌ای، در حالی که فقط ۲۱ میلیون دلار هزینه صرف تولیدش شده برای نتفلیکس حدود ۹۰۰ میلیون دلار سودآوری داشته است.

سریال «اسکوئید گیم» در چند روز اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته و این مسئله از کالا‌های مرتبط به این سریال و همینطور ساخت نمونه های این بازی در دنیای واقعی کاملا مشهود است. علاوه بر این همچنین تعدادی برنامه غیر رسمی از «اسکوئید گیم» در پلی استور گوگل وجود دارد که گفته شده یکی از این برنامه‌ها دارای بدافزار است.

این برنامه اندرویدی خود را به عنوان یک برنامه تصاویر پس زمینه از سریال «اسکوئید گیم» معرفی می‌کند، اما در واقع با بدافزار‌ها پر شده است. آسیب زننده بودن این برنامه را ابتدا یکی از کاربران توئیتر کشف و سپس توسط لوکاس استفانکو، محقق بدافزار ESET مورد بررسی قرار گرفت. بعد از این بررسی مشخص شد که این برنامه می‌تواند تبلیغات مخرب و اشتراک پیامک‌های ناخواسته را انجام دهد.

در ادامه این گزارش آمده که خوشبختانه گوگل این برنامه را از «پلی استور» حذف کرد، اما گفته می‌شود که بیش از ۵ هزار کاربر آن را دانلود کرده اند. لوکاس استفانکو همچنین می‌گوید که هکر‌ها از بدافزار Joker در این برنامه استفاده کرده اند.

بدافزار جوکر دوباره حمله می‌کند

هرکسی که با بدافزار‌های اندروید آشنا باشد، حتما در مورد بدافزار Joker شنیده است. این بدافزار از سال ۲۰۱۷ برای تلفن‌های اندرویدی ایجاد شده و راه‌های جدیدی برای نفوذ به دستگاه‌ها پیدا کرده است. گوگل حتی یک تیم اختصاصی برای یافتن برنامه‌هایی با بدافزار Joker ایجاد کرده و تاکنون بیش از ۱۸۰۰ برنامه اندروید آلوده به این ویروس را از پلی استور حذف کرده است.

برنامه بدافزار «اسکوئید گیم» از پلی استور حذف شده، اما هنوز هم تعداد زیادی برنامه جعلی در این نرم افزار وجود دارد. تنها با یک جست و جوی سریع در این نرم افزار با چندین برنامه «اسکوئید گیم» روبرو خواهید شد که بازی‌ها یا تصاویر پس زمینه شبیه به این سریال را ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه هیچ یک از برنامه‌ها رسمی نیستند، باید قبل از دانلود آن‌ها مراقب باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار