سقوط هواپیمای مسافر بری تهران یاسوج، تلخ ترین خاطره زندگی مستند ساز جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد + عکس و ویدئو

پانا (یاسوج) - مرتضی مبشری مستند ساز جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد که در طول سالیان خدمت اتفاقات ناگواری را به چشم دیده و با لنز دوربین به ثبت رسانده، سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج را تلخ ترین اتفاق زندگی خود می داند.

کد مطلب: ۸۹۴۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سقوط هواپیمای مسافر بری تهران یاسوج، تلخ ترین خاطره زندگی مستند ساز جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد + عکس و ویدئو

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان یک پرواز برنامه‌ریزی شده داخلی از مبدأ تهران به مقصد یاسوج بود. در روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ یک فروند هواپیمای ای‌تی‌آر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان بعد از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی سمیرم بعد از اصابت به کوه دنا سقوط کرد. این حادثه در قلهٔ پازن پیر کوه دنا در یکصد و بیست کیلومتری سمیرم رخ داد. همه 66 سرنشینان این پرواز کشته شدند. پیدا کردن لاشه این هواپیما حدود ۴۸ ساعت به طول انجامید.اما جستجوی پیکر جانباختگان پس از ۱۲۷ روز به اتمام رسید.

در همان ساعات اولیه وقوع حادثه گروه‌های امدادگران جمعیت هلال احمر در پایین رشته کوه محل سقوط حاضر شدند. امداد گرانی که پای ثابت حوادث هستند و لباسی آغشته به عشق و خدمت بر تن کرده اند و در این راه، تمام تلخ و شیرینی های این مسیر پر فراز و نشیب را به جان خریده اند. مرتضی مبشری مستندساز جمعیت هلال احمر نیز پا به پای امدادگران شب و روز دربرف و سرما لحظات را ثبت می کنند تا به گونه ای زیبا مستند شود و این مفاهیم ارزشمند ایثار و جانفشانی به خوبی به دیگران منتقل شود چرا که گاهی تاثیر مشاهده یک عکس با مفاهیم عمیق بسیار بیش تر از مطالعه ده کتاب است.

مبشری که خود نیز یک امدادگر است می گوید اگر بهم بگن بدترین خاطرات زندگیت چی هست، بابغض میگم سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج.

من به عنوان مستندساز جمعیت هلال احمر درطول سالیان خدمت اتفاقات ناگوارزیادی رابه چشم دیده وبالنزدوربین خود به ثبت رساندم.

همیشه خیال میکردم این تصاویری که بالنز دوربین خود به ثبت رساندم بدترین لحظات عمرخودم میباشد تا اینکه آن روز برفی سرد در زمستان اتفاق ناگوار بر روی دنای همیشه مهربان رخ داد.

او می گوید تصاویری را در آن حادثه از نزدیک ملاحظه و به ثبت رساندم که بسیار دردناک بود، هر صحنه، کوهی ازاندوه و غم رابه همراه خود به روح تصاویر ثبت شده منتقل می کرد.

مرتضی ادامه می دهد: یک سال گذشت. اکنون کوه های دنا مثل همیشه پوشیده ازبرف است اما،دنای مهربان دیگر بویی ازمهربانی برای مردم ایران زمین ندارد، شنیدن نام دنا پیش‌ ازآنکه استقامت و بزرگی رابه ما یادآوری کند حادثه تلخ سقوط عزیزانمان را در این منطقه از ایران باستان را به مامنتقل می کند.

مبشری با تشکر از مدیر عامل، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد و همه کسانی که وی را ثبت این لحظات سخت یاری کردند، می گوید، اگر چه ثبت تصاویر این حادثه دلخراش اندوهناک بود ولی برای اینکه آیندگان بدانند دنا درآن روز با مردم خود نامهربانی کرد نیاز بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار