مجمع بازهم درباره پالرمو تصمیم نگرفت

تهران (پانا) - مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری درباره سرنوشت لایحه الحقا دولت به کنوانسیون بین‌المللی پالرمو را به نشست بعدی موکول کرد.

کد مطلب: ۸۹۴۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مجمع بازهم درباره پالرمو تصمیم نگرفت

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان صبح امروز پس از 21 روز نشست خود برای بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با جرائم سازمان‌یافته فراملی موسوم به پالرمو را در حالی تشکیل داد که نشست گروه ویژه اقدام مالی از صبح فردا در پاریس برگزار خواهد شد.

آخرین نشست اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان برای بررسی پالرمو ششم بهمن ماه با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و الهیار ملک‌شاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی به عنوان نمایندگان دولت و مجلس و به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی برگزار شده بود.

پیش از این غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان گفته بود که نشست امروز مجمع آخرین نشست آنان برای بررسی پالرمو خواهد بود و در نشست امروز سرنوشت یکی از لوایح اصلی FATF برای خروج کامل نام ایران از لیست سیاه مشخص خواهد شد.

اما بر اساس آنچه خبرگزاری فارس نوشت، اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان تصمیم‌گیری درباره سرنوشت پالرمو را به نشست آتی خود موکول کردند.

این خبرگزاری همچنین نوشته است که در نشست امروز موافقان و مخالفان به بیان کامل دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند و به همین دلیل فرصت برای رای‌گیری ایجاد نشده است.

با این حساب باید منتظر ماند و دید سرنوشت نشست آتی مجمع تشخیص برای بررسی پالرمو چگونه خواهد شد.

یکی از نکات قابل توجه نشست امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، غیب حسن روحانی و علی لاریجانی، روسای قوای مجریه و مقننه بود که از حامیان اصلی تصویب پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام به شمار می‌روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار