دادستان کل کشور: هیچ مکتب و آیینی مهر تایید بر نفاق و حرکت منافق نمی‌زند

تهران (پانا) - دادستان کل کشور با بیان اینکه نفاق یکی از بزرگترین رذایل اخلاقی است، گفت هیچ جامعه ملت، مکتب، دین و آیینی وجود ندارد که بر نفاق و حرکت منافق مهر تایید بزند.

کد مطلب: ۸۹۲۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دادستان کل کشور: هیچ مکتب و آیینی مهر تایید بر نفاق و حرکت منافق نمی‌زند

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در نشست خبری آغاز به کار دبیرخانه بازخوانی دهه ۶۰ ، با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (ص) اظهار کرد: در دهه پرخیر و برکت فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، این ایام را به حضور ملت بزرگوار و تمام کسانی که در راه استکبار و آزادی مبارزه می‌کنند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

وی در ابتدای سخنان خود به آیه‌ای از سوره مبارکه نساء اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره مبارکه نساء می‌فرماید که پست‌ترین و پایین‌ترین جایگاه‌های عذاب الهی و جهنم از آن منافقین است، نفاق یکی از بزرگترین رذایل اخلاقی است و کسی که گرفتار این رذیله باشد را منافق می‌نامند، فکر نمی‌کنم هیچ جامعه ملت، مکتب، دین و آیینی وجود داشته باشد که بر نفاق و حرکت منافق مهر تایید بزند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: در معارف آسمانی و الهی اسلام ما، آیات فراوانی برای معرفی نفاق، منافق، جایگاه و ویژگی‌ها و شاخص‌های شناخت منافق، آثار و تبعات سوء حرکات نفاق و عاقبت نفاق و منافق وجود دارد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: از منظر قرآن نفاق و منافق رذلترین، پست‌ترین و بدترین جایگاه‌ها را در جامعه و پیشگاه خداوند دارد، بزرگترین شاخصی که قرآن برای شناخت منافق بیان می‌کند این است که منافق ظاهرش با باطنش فرق می‌کند یعنی منافق با زبان سخنی می‌گوید که در دل به آن اعتقادی ندارد.

حجت‌الاسلام‌ منتظری با بیان اینکه این پدیده شوم و رذیله اخلاقی و حرکت شیطانی اختصاص به یک زمان ندارد و نداشته است، گفت: در صدر اسلام، منافقین از مقطعی از تاریخ اسلام شروع به ورود به حلقه و دایره اسلام کردند، در دوران ۱۳ ساله حضور پیامبر اکرم (ص) در مکه، اصلا نامی از نفاق و منافق نمی‌بینید، چون اسلام در مرحله‌ای بود که پیامبر (ص) در آن مقطع به دنبال تثبیت جایگاه و اصول اعتقادی جامعه در حرکت و تلاش بود، از زمان هجرت پیامبر و استواری حکومت اسلامی، عده‌ای که دید خاصی نسبت به این حرکت داشتند، آمدند چهره خود را دگرگون ساختند، اگر مبارزه پیامبر (ص) با منافقین و معرفی منافقان را ملاحظه کنید می‌بینید که همه در دوران حکومت پیامبر (ص) و مدینه منوره بوده است. ضربات منافقین بر اسلام و پیامبر به مراتب کاری‌تر از ضربات کافرین بود.

وی در ادامه گفت: آن‌هایى که اسلام را مانع و سر راه خود مى‌دیدند بلافاصله بعد از رحلت پیامبر (ص) برنامه خود را آغاز کردند، جایگاه امام علی (ع) در جنگ هاى مختلفى که در دوران حیات پیامبر (ص) وجود داشت حضور موثرى بود و در جریانات نبرد پیامبر (ص) با کفار و مشرکین، نقش اول را داشت.

دادستان کل کشور بیان کرد: پیامبر (ص) با کفار و مشرکین مى‌جنگیدند؛ اما امام علی (ع) با منافقین مى‌جنگیدند و بالاخره همین شخصیت والاى اسلامى به دست نفاق به شهادت رسید. آن کسى که در پاى منبر امام علی (ع) مى‌نشست، حافظ قرآن بود و حتى در رکاب امام على (ع) جنگید؛ اما نفاق او را به این مرحله رساند، البته این جریان در طول تاریخ همچنان ادامه داشته است.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: سوال اینجاست که آیا این نفاق بلافاصله در زمان رحلت پیامبر (ص) محقق شد و یا در زمان پیامبر نیز بوده است؟

وى خاطرنشان کرد: آیات شریفه قرآن کاملا نشان مى‌دهد اندکى پس از استقرار حکومت اسلامى و در زمان حیات پیامبر (ص) نطفه نفاق ریخته شد؛ اما جایگاه و حرکت پیامبر (ص) به گونه‌اى بود که نفاق در زمان حیات پیامبر نتوانست بروز و ظهور پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار