همایش و نمایشگاه بین‌المللی اکتشاف مواد‌ معدنی از فردا آغاز می‌شود

تهران (پانا) - دومین همایش بین‌المللی و نمایشگاه اکتشاف مواد ‌معدنی فردا با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنعتگران و دست‌اندرکاران این صنعت و سخنرانان و نمایندگانی از کشورهای استرالیا، آلمان، چین، کانادا و امریکا در هتل المپیک تهران گشایش می‌یابد.

کد مطلب: ۸۸۹۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
 همایش و نمایشگاه بین‌المللی اکتشاف مواد‌ معدنی از فردا آغاز می‌شود

به گزارش روابط ‌عمومی و اطلاع‌رسانی دومین همایش بین‌المللی و نمایشگاه اکتشاف مواد ‌معدنی، محمود بندرچی، رئیس ستاد برگزاری این رویداد گفت: دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی اکتشاف مواد معدنی با نگرش ویژه بر توسعه پایدار به عنوان یکی از تخصصی‌ترین و فنی‌ترین نمایشگاه‌هایی است که در خاورمیانه برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: برگزاری و بازگشایی پیشنهادهای مزایده چند محدوده معدنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، انتخاب اکتشاف‌گران برتر، پیشکسوتان برتر اکتشاف، حمایت از منتخبان ایده‌های ارائه‌شده در استارت‌اپ‌های علوم زمین و معدن و همچنین ایجاد فضاهای B2B از دیگر برنامه‌های دومین همایش بین‌المللی و نمایشگاه اکتشاف مواد‌معدنی است.
بندرچی گفت: نمایشگاه مواد معدنی با محوریت ضرورت بازنگری و بروزآوری استراتژی اکتشاف، تسهیل قوانین و دستور‌العمل‌های اکتشاف، استفاده از تکنولوژی و دانش روز در حمایت از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه و توانمندسازی منابع انسانی برگزار می‌شود.
رئیس ستاد برگزاری دومین همایش بین‌المللی و نمایشگاه اکتشاف مواد‌معدنی افزود: طبق روال برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، حدود 30 درصد از سخنرانی‌های این همایش و نمایشگاه تخصصی توسط سخنرانانی از کشورهای استرالیا، آلمان، کانادا، امریکا و چند کشور دیگر انجام می‌شود و چالشی درخصوص حضور خارجی‌ها با توجه به مسائل تحریم نداشته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: شرکت رستاک پادویژن دومین دوره نمایشگاه اکتشاف مواد معدنی را با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشاف مواد معدنی کشور و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، سازمان نظام مهندسی معدن ایران، خانه معدن ایران برگزار می‌کند.
بندرچی اضافه کرد: دومین همایش بین‌المللی و نمایشگاه اکتشاف مواد‌معدنی در فضایی به وسعت 3۰۰۰ مترمربع در روز‌های ۸ تا ۱۰ بهمن در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه اکتشاف، اصلی‌ترین مرحله در توسعه معادن کشور و همچنین نخستین حلقه در چرخه فعالیت‌های معدنی محسوب می‌شود،گفت: شناخت مراحل کشف مواد معدنی و زیرساخت‌های لازم نیاز به توسعه اطلاع‌رسانی و تامین لایه‌های اطلاعاتی و شفاف‌سازی برای دسترسی به اطلاعات مرتبط است.
رئیس ستاد برگزاری دومین همایش بین‌المللی و نمایشگاه اکتشاف مواد‌معدنی افزود: این رویداد می‌تواند زمینه‌ساز معرفی بهتر زیرساخت‌های موجود معدنی کشور برای ترغیب علاقمندان و سرمایه‌گذاران زمینه‌های مختلف معدن باشد.
قرار است همزمان با برگزاری این همایش تعدادی از گواهی کشف‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به مزایده گذاشته شود و به بخش خصوصی واگذار ‌شود که در این راستا مجوزهای لازم نیز اخذ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار