قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی استان فارس تاکید کرد:

نقش مهم رسانه ها د حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فارس با انعکاس اخبار و اطلاعات

خبرگزاری پانا: قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی استان فارس بر نقش مهم رسانه ها د حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فارس با انعکاس اخبار و اطلاعاتشان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۸۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، قدرت الله تاجبخش در در حاشیه تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در دو سال اخیر تحول بزرگی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس صورت گرفته است.


وی با اشاره به اینکه فارس با دارابودن جاذبه های متعدد و متنوع تاریخی، فرهنگی و طبیعی یکی از قطب های گردشگری کشور است، افزود: رسانه ها با انعکاس اخبار و اطلاعات در این حوزه می توا نند نقش بسزایی در معرفی این داشته های فرهنگی و در نهایت جذب گردشگر داشته باشد.


تاجبخش افزود: تبلیغات، اطلاع رسانی و بازگو کردن مسایل به منظورشفاف سازی می تواندامید، انگیزه و نشاط اجتماعی را در جامعه به همراه داشته باشد.


معاون میراث فرهنگی فارس نیز در این جلسه بابیان اینکه آمادگی پاسخگویی به سوالات رسانه ها در حوزه میراث فرهنگی وجود دارد، ابراز داشت: بسیاری از موضوعاتی که در این حوزه در رسانه ها مطرح می شودقابل پاسخگویی است.


عبدالرضا نصیری اصل با مثال آوردن یکی از این موضوعات مبنی بر پدید آمدن ترک در زمین های پیرامون مجموعه های تاریخی- فرهنگی نقش رستم و تخت جمشید، افزود: ترک های موجود زمین در دشت مرودشت حاصل یک دوره شش الی هفت ساله خشکسالی است که موضوع نگران کننده ای برای آثار تاریخی در این منطقه نیست.


وی افزود: پنج هزار چاه غیر مجاز در دشت مرودشت نیز تاثیر بسزایی در ایجاد فرونشست زمین و ترک های سطحی دارد که بر اساس کارهای کارشناسی شده صفه تخت جمشید و نقش رستم در معرض خطر و آسیب نیستند.


نصیری همچنین به نمونه ای دیگراز مسایل مطرح شده در رسانه ها اشاره و خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوع پوشش گیاهی در مجموعه جهانی تخت جمشید نیز که دقیقا مشخص نیست از کجا شروع شده است، غیرکارشناسی است و جای بحث دارد.


معاون میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: تاکنون استفاده از کاه گل برای اندود آثار تاریخی بهترین روش حفاظت است و سبز شدن برخی از دانه های کاه در این نوع اندود نیز موضوعی عادی است که رخ می دهد و آسیبی بر اثر وارد نمی کند.


به گزارش خبرنگار پانا، به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی طی مراسمی با حضور جمعی از معاونین اداره کل میراث فرهنگی فارس و در قالب بازدیدی گروهی از پروژه های شهرستان سپیدان از خبرنگاران فعال در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار