مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: همزمان با دهه مبارک فجر حدود ۱۰۰ پروژه آموزشی به فضاهای آموزش و پرورش استان اضافه خواهد شد

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزه، امام جمعه شهرستان فیروزه، رئیس آموزش و پرورش شهرستان فیروزه، برخی از مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین جمع کثیری از مدیران مدارس شهرستان فیروزه گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان فیروزه برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۸۹۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: همزمان با دهه مبارک فجر حدود ۱۰۰ پروژه آموزشی به فضاهای آموزش و پرورش استان اضافه خواهد شد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در جمع مدیران مدارس شهرستان فیروزه با اشاره به شعار چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با عنوان افتخار به گذشته و امید به آینده تصریح کرد : در چهل سال گذشته در بسیاری از زمینه ها رشد و توسعه داشته ایم و از آن جمله امنیت بسیار خوب و مثال زدنی در منطقه، پیشرفت در داروسازی و علوم پزشکی، توسعه صنایع دفاعی، موشکی و هسته ای، پیشرفت در جاده سازی و زیرساخت های ریلی و حمل و نقل و بسیاری از توفیقات دیگر همگی جزء دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد که در این چهل سال اخیر حاصل شده است.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری 169 پروژه را در سطح استان خراسان رضوی افتتاح کردیم و قریب به 850 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده گردید، در دهه مبارک فجر نیز حدود ۱۰۰ پروژه به فضاهای آموزشی استان اضافه خواهد گردید که در این میان، شش پروژه در شهرستان فیروزه افتتاح و به بهره برداری رسید.

خدابنده با تاکید بر اینکه در همه کشورهای دنیا مسیر توسعه از آموزش و پرورش آغاز می گردد ادامه داد: اگر قرار است ما نیز به پیشرفت و توسعه برسیم باید آموزش و پرورش محور توسعه باشد و با توجه به اینکه تربیت نسل جوان و نیروی انسانی مهمترین رکن توسعه در هر جامعه ای است باید به آموزش و پرورش بیشتر توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: رسالت ما اجرای سند تحول بنیادین است و در این سند به تربیت تمام ساحتی توجه شده است و رویکرد آن تربیتی و اخلاقی است و قصد دارد از آموزش زدگی مطلق و کنور زدگی فاصله گرفته و به سمت توجه به مسائل اعتقادی، اخلاقی و تربیتی حرکت کند و اخلاق مداری را در جامعه نهادینه کند.

خدابنده رکن اصلی تعلیم و تربیت را مدرسه دانست و خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین تفویض اختیار به مدرسه و مدرسه محوری اولویت می باشد و در همین راستا برنامه ای با عنوان برنامه ویژه مدرسه تدوین شد که طبق این طرح دو ساعت از ساعات رسمی آموزشی به اختیار مدیر مدرسه به فعالیت های غیردرسی اختصاص داده می شود.

وی تصریح کرد: جایگزین نمودن مشق شب سنتی با تکالیف مهارت محور جهت تجربه کردن مهارت های زندگی، طرح بازی و یادگیری جهت ایجاد روحیه نشاط توام با یادگیری، طرح تدبیر جهت پوشش بسیاری از مسائل تعلیم و تربیت، طرح توسعه متوازن و طرح ایران مهارت همگی از جمله طرح ها و برنامه های تاثیرگذاری است که در راستای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس در حال اجراست.

خدابنده در پایان گفت: در راستای توسعه مهارت های فنی و شغلی طرح ایران مهارت را در دوره متوسطه اول و دوم اجرایی نمودیم و طبق این طرح هر دانش آموز باید 60 مهارت را از بین 300 مهارت آموزش ببیند، همچنین در همین راستا طرح توسعه متوازن در حال انجام است و در حال حاضر 42 درصد دانش آموزان استان خراسان رضوی در رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش تحصیل می کنند که این رقم خوشبختانه در شهرستان فیروزه قریب به 50 درصد است و نشان از اهتمام مسئولین این شهرستان به طرح توسعه متوازن دارد.

در ابتدای مراسم ابراهیم حیدری رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: نقشه راه و چشم انداز ما نزدیک شدن و رسیدن به سند تحول بنیادین است و برای رسیدن به این امر، نگاه و نگرش ما تربیتی است و تا مسائل پرورشی و تربیتی حل نشود مسائل آموزشی به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود: در شهرستان فیروزه قریب به ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۷۵ آموزشگاه ابتدایی، ۲۶ دبیرستان متوسطه اول و ۱۶ دبیرستان متوسطه دوم زیر نظر ۷۵۰ همکار فرهنگی مشغول به تحصیل می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار