جامعه پذیری سیاسی مهم ترین تمرین برای مدیریت است

یزد (پانا) – مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان داشت: تربیت اجتماعی، سیاسی مهم ترین کادر برای تمرین مدیریت و مسئولیت پذیری است.

کد مطلب: ۸۸۸۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
جامعه پذیری سیاسی مهم ترین تمرین برای مدیریت است

نشست هم اندیشی نمایندگان مجلس دانش‌آموزی با مدیر کل آموزش و پرورش استان پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات سازمان دانش‌آموزی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، رئیس سازمان دانش‌آموزی و مسئولان دیگر برگزار شد.

در این نشست "سارافلاح" عضو هیئت رئیسه نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور به ارائه فعالیت های انجام شده در مجلس کشور پرداخت.

فلاح از انتخابات شورای مدارس، دیدار با اعضای شورای شهر، دیدار با مسئولان استان، جلساتی با وزیر آموزش و پرورش و بیان مشکلات کتب آموزشی و ... که انجام شده اعلام نظر کرد.

در ادامه "علی فرهمند" نایب رئیس کمیسیون فرهنگی هنری نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور از تشکیل پارلمان مجلس دانش‌آموزی در سطح استان توضیحاتی را ارائه داد و بیان داشت: تشکیل پارلمان استانی همانند پارلمان کشور قابل اجرا است و به ارائه مشکلات و ارائه راهکارها می پردازد و تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در سطح استان 70 نفر است که 16 نفر آن ها مجمع مشاورین مدیر کل هستند.

در ادامه "عباسعلی دانافر" اظهار داشت: چالش ها و مسائلی که در حوزه آموزشی با آن سر و کار داریم با تشکیل پارلمان مجلس دانش‌آموزی قابل حل می باشد.

دانافر با اشاره به اینکه شکل گیری مجلس دانش‌آموزی ضرورت و اهمیت دارد بیان داشت: تربیت اجتماعی، سیاسی مهم ترین کادر برای تمرین مدیریت و مسئولیت پذیری است.

این مقام مسئول گفت: خودباوری، اعتماد به نفس و مشارکت باعث رفتار مناسب اجتماعی می شود که نیاز به تمرین دارد.

وی بیان داشت: ترویج فرهنگ نقدپذیری، پرسش گری و مطالبه پذیری و رفتارهای مناسب اجتماعی در تشکل های دانش‌آموزی و روابط اجتماعی نمایان می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان جامعه پذیری سیاسی را از اهداف مهمی دانست که باید در مدارس زمینه سازی شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه پذیری سیاسی دارای سه بعد می باشد افزود: آگاهی های سیاسی و دانش سیاسی، طرفدار بودن نظام سیاسی و آماده سازی دانش‌آموزان برای نقش های آینده از ابعاد جامعه پذیری سیاسی می باشند.

در ادامه وی مسئولیت مدارس را درگیر کردن دانش‌آموزان با مسائل و چالش های سیاسی دانست چرا که آیندگان جامعه دانش‌آموزانی هستند که تربیت سیاسی را یاد بگیرند و زمینه مدیریت مدیران آینده را فراهم سازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار