معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس:

استقبال پرشور دانش‌آموزان از بازی‌های فکری، پیام آور نیازهای واقعی آنان است

شیراز(پانا) – معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس یکی از مشکلات اساسی و دغدغه‌های مهم متولیان فرهنگی در جامعه و خانواده‌ها را عدم وجود زیرسخت‌های لازم برای کنترل دانش‌آموزان در فضای مجازی دانست.

کد مطلب: ۸۸۸۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
استقبال پرشور دانش‌آموزان از بازی‌های فکری، پیام آور نیازهای واقعی آنان است

محمد نظری در حاشیه بازدید از روند برگزاری چهارمین دوره المپیاد استانی بازی های فکری‌ سرگرمی در گفت و گو با پانا اظهار داشت: در 4 سال گذشته سازمان دانش آموزی با ابتکاری که در زمینه برگزاری مسابقات بازی های فکری در بین دانش‌آموزان داشته توانسته است تا شور و نشاط خاصی را در بین دانش‌آموزان ایجاد کند و با دورکردن آنان از فضای مجازی زمینه بروز خلاقیت و تفکر را در بین آنان ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: شاهد این مدعا نیز استقبال پرشور دانش‌آموزان از حضور در این دور از مسابقات است که از سراسر استان بیش از 15 هزار دانش‌آموز با هم به رقابت پرداخته و برگزیدگان آنها که نزدیک به 1700 دانش‌آموز است امروز در اینجا گردهم آمده اند تا در یک فضای سالم و پویا با هم رقابت کنند.

وی افزود: هجوم و استقبال پرشور دانش‌آموزان از این بازی‌ها پیام آور نیاز واقعی دانش‌آموزان است وآنها با این استقبال ما متولیان امر آموزش را متوجه نیاز خود و خلاییکه درنظام آموزشی است کردند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: سازمان دانش آموزی خود به تنهایی وارد این مقوله شده و توانسته باصرف هزینه و برنامه‌ریزی منظم شاهد نتایج مثبت تربیتی این بازی‌ها در بین دانش‌آموزان باشد.

وی در پایان با بیان این که استقبال از این مسابقات در حال افزایش است، بیان داشت: این استقبال بیش از ظرفیت مورد انتظار بوده است که این امر نشان دهنده آن است که بازی های فکری در حال نهادینه شدن در بین خانواده هایی است که تا دیروز تنها سرگرمی آن‌ها فضای مجازی بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه گفت‌و گو افزود: این گونه مسابقات به ارتقای سطح روحی دانش آموزان کمک می کند و آن ها را از نظر فکری و ذهنی برای آینده آماده می کند.

غلامعلی حق شناس با اشاره به این که دانش آموزان کارشان را در این مسابقه با جدیت انجام میدهند گفت: سازمان دانشآموزی نیز در برگزاری این المپیاد همانند کار های دیگری که به آن ورود کرده است تا کنون عملکرد موفقیت آمیزی داشته است.

وی با اشاره به این که خانواده ها به دنبال یک فضای امن برای مسائل آموزشی، پرورش، تفریحی، فرهنگی و ورزشی فرزندان خود هستند، تصریح کرد: این گونه مسابقات آن فضای امن را برای دانش آموزان فراهم می آورد تا هم تفریح کنند و هم فعالیت های ذهنی انجام دهند و آنچه خانواده ها به دنبال آن هستند در اینجا تحقق می یابد.

مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات بازی های فکری و سرگرمی رویش در روز های پنجشنبه و جمعه 4 و 5 بهمن ماه در دو بخش دانشآموزان دختر و پسر برای مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه در حال برگزاری است و بیش از 1700 دانش‌آموز ازسراسر استان در 12 رشته از بازی‌هایفکریباهم به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار