وزیر راه و شهرسازی از پروژه آزاد راه تهران- شمال بازدید کرد

البرز (پانا) - محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به همراه عزیزالله شهبازی،استاندار البرز از روند پیشرفت پروژه آزادراه تهران شمال بازدید کرد.

کد مطلب: ۸۸۸۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه و شهرسازی  از پروژه  آزاد راه تهران- شمال بازدید کرد

صبح‌امروزمحمداسلامی،وزیر‌راه‌وشهرسازی،محمدسعیدی‌کیا،رئیس‌بنیاد مستضعفان کشور و عزیزالله شهبازی،استاندار البرز با حضور در کارگاه پروژه آزاد راه تهران - شمال در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

شایان ذکر است آزادراه تهران -شمال یک پروژه بزرگ راهسازی در کشور است که تهران را به شهرهای غربی استان مازندران متصل می کند؛قطعه دوم این آزادراه حدفاصل شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 22 کیلومتر است و تونل‌های بلند البرز هر یک به طول 6 هزار و 400 متر در این منطقه قرار دارد که با اجرای این قطعه، طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود .
گفتنی است قطعه نخست این آزاد راه 32 کیلومتر بوده و تکمیل آن در اولویت است که با احداث آن مسیر کنونی تهران - چالوس حدود 60 کیلومتر کوتاه می شود.
قطعه دوم آزادراه تهران - شمال به طول 22 کیلومتر حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله دارای 45 تونل به طول 33 کیلومتر و 900 متر است و برای آماده سازی این قطعه باید 28 پل بزرگ در این مسیر ساخته شود و طول پل های این قطعه 2 کیلومتر و 900 متر خواهد بود.
قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 47 کیلومتر است، این مسیر دارای 2 خط رفت و دو خط برگشت بوده و دارای 92 تونل رفت و برگشت به طول 33 کیلومتر و 500 متر و 38 پل است.
قطعه چهارم این آزادراه حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است که به صورت 2 خط رفت و 2 خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که تابستان 94 زیر بار ترافیک رفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار