بدون طرح هیچ اتهامی؛ مرضیه هاشمی آزاد شد

تهران (پانا) - خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه خبری پرس‌تی‌وی از زندان آزاد شد.

کد مطلب: ۸۸۸۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بدون طرح هیچ اتهامی؛ مرضیه هاشمی آزاد شد

مرضیه هاشمی که روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه سنت لوئیس ایالات متحده آمریکا بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا اف‌بی‌آی در واشنگتن منتقل شد.

این مجری و خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه پرس‌تی‌وی پس از 11 روز بازداشت در آمریکا صبح امروز بدون طرح هیچ اتهامی از زندان آزاد و به خانواده‌اش در واشنگتن‌ ملحق شد.

در پی بازداشت او، برخی مسئولان ایرانی به ویژه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به انتقاد از سیاست‌های دوگانه مسئولان واشنگتن پرداختند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «دولت آمریکا باید توضیح دهد که چگونه مرضیه هاشمی -یک روزنامه نگار و مادربزرگ- ممکن است شخصی مظنون به فرار از کشور باشد که بایستی همچنان در حبس نگه داشته شود تا شهادت خود در برابر یک هیأت عالی منصفه را به پایان برساند.»

ظریف در ادامه با انتقاد از نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا نوشت: «50 سال پس از ترور مارتین لوتر کینگ، آمریکا همچنان حقوق مدنی مردان و زنان سیاهپوست را نقض می کند.»

امیرعبداللهیان، مشاور امور بین‌الملل علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در اظهاراتی هشدارآمیز به مسئولان آمریکایی یادآوری کرده بود که «بازنده بازی بازداشت هاشمی، آن‌ها خواهند بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار