مدیر کل آموزش و پرورش:نقش شوراها در نظام تعلیم و تربیت غیرقابل انکار است

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در مراسم گرامی‌داشت هفته شوراها، بر اهمیت و ضرورت مشورت ﺗﺄکید کرد و افزود: نقش شوراها در نظام تعلیم و تربیت غیرقابل انکار است.

کد مطلب: ۸۸۷۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش:نقش شوراها در نظام تعلیم و تربیت غیرقابل انکار است

مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان، در مراسم گرامی‌داشت هفته شوراها که در دبستان قائم ناحیه سه کرمانشاه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) با اشاره به نقش ویژه‌ی شوراهای آموزش و پرورش، بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت امری ضروری دانست.

وی بر اهمیت شوراها و استفاده از پتانسیل‌های بالای آن برای تحقق اهداف آموزش و پرورش ﺗﺄکید کرد و افزود: رییس جمهور در سطح کشور، استاندار در سطح استان، فرماندار در حوزه‌ی شهرستان و بخشدار در سطح منطقه، به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش شناخته می‌شوند که این امر، نشانگر نقش کلیدی و تعیین کننده این شورا در نظام تعلیم و تربیت است.

یزدان‌پناه ادامه داد: اگر بسیاری از امکانات و سرمایه‌هایی که در آموزش و پرورش جذب شده و نیز فعالیت‌هایی که در سطح کلان صورت گرفته را بررسی کنیم به خوبی متوجه می‌شویم که رد پای شورای آموزش و پرورش در تمام آن‌ها نمایان است که به عنوان نمونه می‌توان به کمک‌ها به مناطق زلزله‌زده به صورت نقدی و غیر نقدی شام پک‌های آموزشی و کلاس‌های آنلاین کنکوری در سال گذشته اشاره کرد که همگی در سایه‌ی همین شوراها تحقق یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مشورت و شورا در آیینه‌ی قرآن، سیره‌ی پیامبر و ائمه‌ی معصومین اشاره کرد و گفت: آموزه‌های دینی به ما نشان می‌دهند، اگر در کارها مشورت کنیم، نتایج بهتری به دست می‌آوریم و اندیشه‌های افراد، شکوفا می‌شود. همانطور که حضرت علی (ع) می‌فرماید: «مشورت، ریشه‌ها را پویا و اندیشه‌ها را شکوفا می‌سازد»؛ پس باید نوع نگرش به شوراها را تغییر دهیم و نقش بی‌بدیل آن‌ها را در رسیدن به تعالی و پیشرفت جامعه به رسمیت بشناسیم و برای اعتلای شوراها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مدیرانی که به مشورت، همکاری و هم‌فکری معتقدند، موفق‌تر هستند، تشریح کرد: باید برای آرای دیگران احترام قائل باشیم، سخنان همه را گوش کنیم و سپس با ﺗﺄمل و تفکر بر روی ایده‌های مختلف، بهترین‌ها را برگزینیم و به کار بندیم تا نتیجه‌ی فعالیت‌های یک گروه به بار نشیند و پیروزی و موفقیت متعلق به فرد نباشد؛ بلکه تمام اعضایی که در شورا حضور دارند، خود را در کسب موفقیت سهیم بدانند.

این مقام ﻣﺴئول آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در کارها، «من» را به «ما» تبدیل کنیم؛ این همان چیزی است که یک شورای پویا و فعال باید سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار دهد تا مجموعه‌ای پرتحرک و سودمند باشد.

وی در پایان گفت: باید به فرزندان‌مان مشورت و کار گروهی را بیاموزیم و آن‌ها را در این راه تشویق کنیم تا یاد بگیرند و این اصل اساسی را در گروه هم‌سالان خود و به تدریج جامعه‌ بسط و گسترش دهند. با کمک والدین در قالب شوراهای مختلف، کارهای بزرگی می‌توان انجام داد و امور را به نحو مطلوب سامان بخشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار