بزرگداشت ایام فاطمیه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

شهرری(پانا) - به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) مراسم سوگواری دخت نبی در حرم مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) برگزارشد.

کد مطلب: ۸۸۷۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت ایام فاطمیه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

در این مراسم حجت الاسلام ماندگاری استاد حوزه به سخنرانی پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت : کلام حضرت زهرا(س) یک نقشه راه برای پیروان مکتب تشیع است.

او در ادامه با بیان اینکه کلام معصومین ترجمه آیات الهی است ، ابراز کرد : حضرت زهرا(س) می‌فرمایند که خداوند ایمان را برای انسان‌ها قرار داد تا آن‌ها آلوده به گناه و شرک نشوند و انسان بدون رضایت خداوند اگر از کسی درخواست کمک کند مشرک خواهد بود و بنابراین تنها راه رفع مشکلات بشری متوسل شدن به خداوند است.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد : انسان در برابر نعمات الهی نباید اهل سوءاستفاده باشد و همچنین اگر خداوند نعمتی عطا نکرد نباید نسبت به حضرت حق سوءظن پیدا کند و هر انسانی از دارایی خود خوب استفاده کند بیانگر قوت ایمان است و مسؤول اگر از امکانات بیت‌المال بیش از حد استفاده کند بیانگر ضعف ایمان اوست.

او بابیان اینکه عمر بالاترین دارایی انسان است ، گفت : کسانی که در مواجه با فقر و بی‌نیازی خداوند را شکر می‌کند انسان های با ایمانی هستند.

این استاد حوزه ساده زیستی حضرت زهرا(س) را بهترین الگو بیان کرد و اظهار کرد : حضرت زهرا (س) از دارایی‌های خود که دختر پیامبر بودن بود هرگز به نفع خود سوءاستفاده نکردند و تنها هنگام دفاع از ولایت این مهم را به مردم متذکر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار