دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار کرد:

مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان

همدان (پانا) - در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان که عصر روز چهارشنبه برگزار شد رئیس دانشگاه آزاد همدان ضمن تشکر و قدردانی از سعید جامه بزرگی سرپرست سابق دانشگاه، مرتضی قائمی را به عنوان سرپرست جدید معرفی کرد.

کد مطلب: ۸۸۶۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان

در این مراسم که با حضور یعقوب محمدی‌ فر رئیس دانشگاه بوعلی، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباددر مجلس شورای اسلامی، کامران گردان رئیس شورای شهر همدان، سردار مهدی فرجی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی‌ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان و جمعی از مسئولان شهری و دانشگاهی برگزار شد، طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه کشور تنها از طریق توسعه آموزش عالی صورت می پذیرد اما این آموزش عالی باید همراه با مهارت آموزی متناسب با شرایط منطقه باشد.
محمدمهدی طهرانچی ادامه داد: سرمایه های دانشگاه نشان دهنده علم دوستی و اهمیت آن برای مردم است و همین باعث شده که کشور از لحاظ پیشرفت آموزش عالی در زمره 10 کشور اول جهان قرار گیرد.
او گفت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه مردمی و اجتماعی است که توسعه هوشمند منطقه ای را دنبال می کند و حمایت مردم بر آن است چرا که این دانشگاه با سرمایه و اعتماد مردم پا برجاست.
او با تأکید بر این نکته که دانشگاه باید با موضوع اشتغال در استان درگیر باشد تصریح کرد: تعداد متقاضیان دانشگاه زمانی افت می کند که دانشگاه از مردم باشد اما برای مردم نباشد. سیاست ما در این حوزه هماهنگ سازی خود با رشد منطقه و بسترسازی اشتغال دانش بنیان و همچنین همکاری با مدارس برای آموزش مهارت جهت ایجاد اشتغال است و ما باید بی توجهی در بحث متناسب سازی تحصیل و اشتغال را جبران کنیم.
طهرانچی گفت: دانشگاه باید در هر حیطه ای که مورد نیاز منطقه است فعالیت داشته باشد و متناسب با ظرفیت استان همراه با یک نگاه مردمی و به دور از کاغذ بازی وارد عمل شده و نقش خود را در توسعه استان ایفا کند.

در مراسم تکریم و معارفه جامه بزرگی سرپرست سابق دانشگاه آزاد همدان گفت: این دانشگاه در مسیر تجاری سازی قرار گرفته که جدیدترین دستاورد آن مربوط به کیت تشخیص سرطان دهانه رحم می باشد.

او اظهار داشت: دانشگاه موفق به اخذ تأییدیه هیأت بورد و کمیته تخصصی معین شده است و در انتظار تأییدیه علوم پزشکی مبنی بر اضافه شدن رشته پزشکی عمومی به رشته های حال حاضر دانشگاه است.

جامه بزرگی تصریح کرد: همواره فعالیت های دینی مذهبی سرلوحه کار دانشگاه بوده که با همکاری دفتر نهاد مقام معظم رهبری باعث افزایش موفقیت هایی از جمله دریافت مدرک حفظ کامل قرآن کریم همراه با مدرک لیسانس برای دانشجویان و کسب رتبه های برتر استانی در برگزاری نماز جماعت، شده است.

او گفت: دانشگاه پیشرفت های عمرانی و فرهنگی دیگری نیز داشته است که حدود 70 درصد آن مربوط به واحد همدان و 30 درصد مربوط به بقیه واحدها در سطح استان بوده است.

سرپرست سابق دانشگاه در پایان صحبت های خود ضمن قدردانی از حمایت های رؤسای پیشین و فعلی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان استانی همدان گزارشی از اهم فعالیت های خود در دوره ۱۰ ساله مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی همدان ارائه کرد.

کاهش 50 درصدی شهریه تمامی رشته ها در مناطق محروم، انتقال رشته ها از مرکز مادر به دیگر مراکز و رساندن رشته های خوب به مناطق محروم، استفاده از اساتید هیأت علمی به جای اساتید حق التدریسی، افتتاح مرکز رزن و پردیس فامنین، تکمیل و افتتاح موزه دانشگاه و ساختمان علوم وتحقیقات و افتتاح رسمی ساختمان آزمایشگاه ها، راه اندازی طرح پرورش حافظان قرآن کریم، اجرای طرح های ارمغان آسمانی و آزاد سازی، افزایش فعالیت های دانشجویی و کسب رتبه های برتر در جشنواره کشوری از جمله جشنواره هنر و ادبیات دینی، کسب رتبه های برتر راهیان نور و اردوهای جهادی هجرت، همکاری گسترده با ارکان فرهنگی استان، تلاش در تثبیت آهنگ جذب دانشجو که منجر به متوقف شدن افت دانشجو از سال 95 شده است، افزایش رشته محل ها از 140 رشته به 214 رشته به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی، کمک به واحدها و مراکز جهت فعالیت های درآمد زا، راه اندازی کارگاه مصنوعات چوبی وکارگاه CNC و اجرای پروژه پرورش زنبور عسل و عسل ارگانیک.

قائمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد همدان هم در این جلسه با بیان این که هر نظام علمی، اجتماعی و سیاسی مبتنی بر یک نظام معرفتی است، اظهار داشت: هر ملتی نظام معرفتی خود را بر اساس شناخت خاصی بنا می کند که در جامعه غربی این نظام معرفتی لیبرال، فاشیسم، کمونیسم و ... است. اما مردم ایران نظام دینی را به عنوان مبنای معرفتی خود انتخاب کردند و خرده نظام های آن نیز براساس بینش انقلابی و اسلامی شکل گرفت.

او ادامه داد: آنچه مردم از دانشگاه به عنوان یک خرده نظام اسلامی انتظار دارند، این است که آموزش، فرهنگ و پژوهش در دانشگاه بر اساس نظام معرفت دینی باشد چرا که دانشگاه پس از انقلاب اسلامی بنای خود را بر این گذاشته است که مبنای آن براساس مبانی اسلام باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان این که در نظام دینی، دین قابل تفکیک از هیچ حوزه ای نیست، تأکید کرد: در نظام دینی آموزش، فرهنگ و جذب نیروی انسانی باید تحت این تفکر باشد و نگاه ارزشی اداره و فرهنگ دینی در تمام ابعاد آن حاکم باشد.

او گفت: خروجی دانشگاه ها باید انسان های مؤمن، متخصص و کارآموز باشد تا به حل مشکلات کشور و جامعه کمک کنند و آموزش باید در مسیر مهارت آموزی، فن آموزی و هنرآموزی باشد.

قائمی در پایان تأکید کرد: کارآمدسازی، توجه به نیازهای جامعه، حرکت در مرزهای دانش و تقویت مهارت اساتید، کارمندان و دانشجویان می تواند خط مسیر ما در تعیین راهبردها برای پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

رضوانه شعبانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار