دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد؛

فریدون عزیزی، فرهاد رهبر و طهرانچی 3 عضو جدید هیأت امنای دانشگاه آزاد

جلسه 797 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۱۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمدرضا مخبر دزفولی درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: طبق اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی در ترکیب هیئت امنای این دانشگاه 3 نفر به انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی از بین استادان برجسته دانشگاه ها باید انتخاب شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با توجه به اتمام حکم اعضای قبلی در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، لازم بود که تکلیف این 3 نفر مشخص شود که از بین افراد داوطلب معرفی شده برای این مسئولیت، این افراد در جلسه امروز انتخاب شدند.

مخبر دزفولی گفت: فریدون عزیزی، دکتر فرهاد رهبر و دکتر مهدی طهرانچی با رای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند.

وی افزود: هر 3 نفر انتخاب شده استاد تمام دانشگاه، جزو اساتید برجسته دانشگاه های کشور ، دارای سابقه ریاست دانشگاه های بزرگ و مهم کشور و از شخصیت های ممتاز و طراز اول علمی در داخل کشور و بین الملل هستند.

این استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: امیدواریم با این انتخاب؛ هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با قدرت بیشتر این دانشگاه را به سمت کیفی سازی و ارتقای توانمندی های علم و فناوری جهت دهی کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیام این انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که توجه این شورا به مسئله کیفی سازی و ارتقای تخصصی آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی است.

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه در ادامه جلسه انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد، گفت: شورای فرهنگ عمومی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با عضویت صاحب نظران و برخی مسئولان فرهنگی است که به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و دبیر آن نیز به پیشنهاد وزیر ارشاد انتخاب می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با رای شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر موالی زاده به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب شد و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی نیز تشکر شد.

دکتر مخبر دزفولی همچنین از رسیدگی و بررسی سند پیشنهادی مراودات علمی، آموزشی و پژوهشی بین المللی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تصریح کرد: با توجه به تحولات عظیم حوزه علم و فناوری کشور در دهه های اخیر، ضرورت داشت تا در زمینه انسجام بخشی، هم افزایی، هماهنگ سازی در فعالیت ها در عین صیانت از داشته ها و سرمایه های نیروی انسانی و... کشور برنامه ریزی لازم انجام شود.

دکتر مخبر دزفولی گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری در سال گذشته؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف شد تا سند جامعی را در این زمینه تدوین و آماده کند تا هم بتوانیم مراودات علمی و پژوهشی کشور را به نحو مناسب انجام داده و هم از سرمایه های انسانی، دانشی، فن آورانه، امکانات تحقیقاتی و... کشور صیانت کنیم.

وی افزود: با رویکرد گفته شده این سند در کارگروه های تخصصی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشارکت دستگاه های علمی، فرهنگی، دیپلماسی و امنیتی کشور به ویژه وزارتخانه های خارجه، علوم، بهداشت و معاونت علمی تدوین شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کلیات این سند در جلسه امروز به اتفاق آراء به تصویب رسید و مفاد و جزئیات آن نیز در جلسات آتی شورای به تصویب خواهد رسید.

وی تاکید کرد: این سند مبنای مراودات گوناگون علمی، آموزشی و پژوهشی کشور در راستای تسهیل و در موارد لازم صیانت از آنها خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار