معاون سوادآموزی آموزش و پرورش:طرح شتاب‌بخشی در مناطق عشایری اجرا می‌شود

کرمانشاه (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از اجرای طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی بزرگسالان در مناطق عشایری استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۶۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش:طرح شتاب‌بخشی در مناطق عشایری اجرا می‌شود

هرمز نوروزی‌فرد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه هم‌اندیشی طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی بزرگسالان در مناطق عشایری که با حضور مدیر کل امور عشایر و همکاران مرتبط حوزه معاونت سوادآموزی در دفتر معاونت برگزار شد، گفت: با اجرای طرح مذکور، شاهد توانمندی، تعمیق سواد و بهبود کیفیت زندگی این قشر مولد و تلاشگر خواهیم بود.

وی عنوان کرد: توسعه متوازن به عنوان یکی از راهبردهای اصلی است به این معنی که بین افراد، نژادها، زبان‌ها، جنسیت و ادیان هر منطقه کشور، موضوع توسعه یک امر مهم و توازن آن اساس کار می‌باشد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نوروزی‌فرد ادامه داد: اگر توسعه را روندی فراگیر برای افزایش توانمندی‌های انسان و رفع نیازهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و زیست‌محیطی بدانیم، جامعه‌ی عشایر باید در برنامه توسعه کشور، جایگاه خود را داشته و به عنوان یک واقعیت به آن توجه شود.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: به باور اکثر اندیشمندان و کارشناسان امر توسعه، بسیاری از چالش‌ها و مسائل فراروی توسعه ملی و منطقه‌ای، ریشه در کاستی‌ها و نارسایی‌های فرآیند توسعه روستایی و عشایر دارد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای منابع به ویژه منابع انسانی هر کشور و استفاده بهینه از آن، به عنوان یکی از راه‌هایی است که می‌توان به وسیله آن به تحقق توسعه پایدار امید داشت و در این بین، ضروری است به فرهنگ و آموزش جامعه به عنوان مهمترین مؤلفه‌های حیاتی توسعه، توجه ویژه‌ای شود.

نوروزی‌فرد در خصوص ضرورت اجرای طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی در مناطق استان گفت: بالا بردن نرخ سواد جامعه هدف عشایر، نشانگر رشد نرخ توسعه استان است و ریشه‌ی بسیاری از عقب ماندگی‌ها و مشکلات اجتماعی با میزان سواد آن جامعه ارتباط مستقیم دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان تشریح کرد: هدف کیفی طرح توانایی خواندن، نوشتن و روخوانی قرآن کریم، آشنایی با مهارت‌های اساسی زندگی، توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی جامعه عشایری از مسائل دینی، اخلاقی، بهداشتی و ارتقای فرهنگ عمومی و تحکیم و تعمیق سواد جامعه است.

وی هدف کمّی طرح را به صفر رساندن بی‌سوادی تا سال 1400 در استان دانست و یادآور شد: در فاز اول، سهم استان جهت اجرا و باسواد نمودن بی‌سوادان تا اواخر تابستان سال آینده 2759 نفر است که در دوره سوادآموزی 1123 نفر و در دوره انتقال 1636 نفر با همکاری اداره امور عشایر و دستگاه‌های مشارکت‌پذیر محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار