اولین همایش تجلیل از حامیان مدارس شبانه روزی ناحیه یک سنندج برگزار شد

سنندج(پانا)-با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، اولین همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز و حامیان مدارس شبانه روزی آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین همایش تجلیل از حامیان مدارس شبانه روزی ناحیه یک سنندج برگزار شد

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، امام جمعه شهرستان سنندج ، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از حامیان مدارس شبانه روزی و خیرین مدرسه ساز در کانون ملی امام خمینی(ره) سنندج تجلیل شد .

سید فواد حسینی مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در این همایش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ناحیه یک دارای جمعیت مهاجر پذیر، بافت فرسوده و قدیمی است و تعداد فضاهای آموزشی جوابگو نیست؛ گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چند مدرسه را بازسازی و احداث کرده است ولی همچنان با کمبود فضای آموزشی در ناحیه روبرو هستیم .

حسینی در ادامه گفت: با توجه به اینکه درصدی از ساخت و ساز مدارس توسط خیرین صورت می گیرد به این نتیجه می رسیم که آموزش و پرورش فقط از سوی دولت اداره نمی شود بلکه بخشی از نظام تعلیم و تربیت همواره توسط مردم اداره شده است و این مهم در استان کردستان با شور و شوق دیگری انجام می پذیرد و خوشبختانه ملتی خیر و قدردان و فرهنگی داریم که همیشه کمک حال تعلیم وتربیت بوده و خواهند بود واین نشان از بالا بودن فرهنگ و تمدن آنان است که همیشه میل به مشارکت در این زمینه را داشته اند .

کوهی کارشناس مسئول مدارس شبانه روزی آموزش و پرورش کردستان نیز در ادامه این همایش ضمن تقدیر و تشکر از حامیان و خیرین گرانقدر گفت: انسان جانشین خدا بر روی زمین است و کار جانشین خدابودن سخت است که شما خیرین عزیز با از خودگذشتگی از مال خود این وظیفه را بخوبی انجان داده اید .

وی از آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در برگزاری این همایش تشکر کرد و گفت: ناحیه یک سنندج با 8 مدرسه شبانه روزی ، 540 دانش آموز که 403 نفر آنها پسر و 137 نفر دخترهستند مشغول خدمت رسانی است.

کوهی مدارس شبانه روزی را ماوا و مسکن دانش آموزانی دانست که در روستاهایشان مدرسه ندارند و مجبور هستند جهت ادامه تحصیل به این مدارس بروند .

وی ادامه داد : تعداد 63 نفر ار فارغ التحصیلان مدارس شبانه روزی استان کردستان موفق به اخذ در جه دکتری در رشته های دندانپزشکی ، پزشکی ، مهندسی و غیره شده اند .

در ادامه این برنامه گروه موسیقی هنرستان هنرهای زیبا ناحیه به اجرای زیبای خود پرداختند و همچنین گروه نمایش صداوسیمای مرکز کردستان نمایشی را اجرا کردند .

در پایان این مراسم از 69 نفر از حامیان مدارس شبانه روزی و خیرین مدرسه ساز تجلیل بعمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار