مدیرکل آموزش و پرورش:سوادآموزی در راستای شعار سال رسالت خود را محقق می‌سازد

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در چهارمین جلسه ستاد امتحانات سوادآموزی گفت: سوادآموزی استان در راستای شعار سال، رسالت خود را محقق می‌سازد.

کد مطلب: ۸۸۵۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش:سوادآموزی در راستای شعار سال رسالت خود را محقق می‌سازد

مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در چهارمین جلسه ستاد امتحانات سوادآموزی که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، گفت: معاونت سوادآموزی استان، رسالت و سیاست‌های خود را با هدف توسعه و تقویت فرهنگ عمومی جامعه و ارتقای سطح آگاهی‌های مخاطبان برای مشارکت و نقش‌آفرینی در فعالیت‌های اجتماعی در کنار آموزش سواد، با برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی متنوع متناسب با نیاز روز جامعه هدف اجرا می‌کند.

وی افزود: مسابقه کتابخوانی جهت حمایت از کالای ایرانی در دهه‌ی مبارک فجر در راستای تحقق شعار سال، یکی از این فعالیت‌ها است که با برنامه‌ریزی‌های لازم، به شکل ویژه انجام خواهد شد.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش ادامه داد: فرهنگ‌سازی از طریق آموزش می‌تواند بسترهای لازم برای حمایت از تولید داخلی را فراهم کند و حمایت از کالای ایرانی به عنوان یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی با توانمندسازی فرهنگی در تمام آحاد جامعه اعم از ﻣﺴﺅولان، تولیدکنندگان، کارگران و مردم به عنوان مصرف‌کنندگان ضروری است.

یزدان‌پناه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های متنوع فرهنگی در حوزه‌ی سوادآموزی استان ﺗﺄکید کرد: کلیه‌ی واحدهای بین بخشی جهت تحقق رسالت سنگین شعار سال از فرآیند اجرایی این رویداد ارزشمند «حمایت از کالای ایرانی» هماهنگی لازم جهت پیگیری و اجرای این مهم را تا حصول نتایج نهایی با معاونت سوادآموزی مبذول نمایند.

سپس، هرمز نوورزی‌فرد، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، اهداف طرح را فرهنگ‌سازی و کمک به تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه هدف، تقویت روحیه خودباوری در بین مخاطبان جهت اجرای سیاست‌های حوزه‌ی سوادآموزی و تشویق مخاطبان و خانواده‌ی آنان به حمایت از کالای ساخت ایران عنوان کرد.

وی افزود: راهبردهای اجرایی در قالب تشکیل ستاد امتحانات در استان و شهرستان‌ها با جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی- آموزشی و اجتماعی در اولویت قرار دارد و از تمام فرصت‌ها برای اطلاع‌رسانی و انجام فرآیند، استفاده بهینه می‌شود.

معاون سوادآموزی استان در پایان جلسه، ضمن ارائه گزارش کاملی از فرآیند تبلیغات، جذب، نگه‌داشت و آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان در طول سال، خواستار هماهنگی، مساعدت و حمایت اعضای ستاد امتحانات از فرآیند ارزشیابی دوره‌های مختلف سوادآموزی، تحکیم و انتقال در شهرستان‌ها، نواحی و مناطق گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار