برنامه وزیر راه برای ایجاد تعادل در بازار مسکن و تعدیل اجاره بها

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی از برنامه دولت برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی و تکمیل 500 هزار واحد نیمه تمام برای تعادل بازار مسکن و تنظیم اجاره‌بها خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه وزیر راه برای ایجاد تعادل در بازار مسکن و تعدیل اجاره بها

محمد اسلامی در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اینکه معاملات مسکن به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده و این وضع بر بازار اجاره تأثیرات منفی‌ داشته است، گفت: «این اتفاق جدیدی نیست که رخ داده است. اتفاقاتی که در حوزه مسکن می‌افتد عمدتا ناشی از خود بخش مسکن نیست بلکه براساس تأثیرات اقتصادی است.»

او ادامه داد: «آنچه ما به عنوان یک سیاست و برنامه پابرجا برای این موضوع داریم و باید اجرایی شود این است که تولید مسکن برای جامعه هدف ما که اقشار متوسط جامعه هستند فعال شود. ما این کار را هم انجام داده‌ایم و براساس برنامه‌ای که داریم برای ساخت 400 هزار واحد و تکمیل 500 هزار واحد نیمه‌تمام اقدامانی انجام داده‌ایم. این برنامه آغاز شده است و وقتی به جاهای مختلف می‌روید مشاهده می‌کنید که این ساختمان‌ها از توقف و بلاتکلیفی خارج شده‌اند. امیدوارم روند ساخت آن‌ها شتاب بگیرد.»

وزیر راه و شهرسازی در مورد افزایش اجاره‌بهاء گفت: «این موضوع مربوط به بحث عرضه و تقاضا در مورد مسکن است. وقتی عرضه صورت می‌گیرد تقاضاها به سمت آن جذب می‌شود و امیدواریم که با تعادل در تولید مسکن بتوانیم آن‌ را مدیریت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار