در گفت‌وگو با پانا:

سرمربی تیم ملی تکواندو: فرزان عاشورزاده بدون مشورت تغییر وزن داد؛ او می‌تواند به تیم ملی برگردد

(پانا)- فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو ایران درباره عدم حضور فرزان عاشورزاده در لیست دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی پاسخ داد.

کد مطلب: ۸۸۴۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
سرمربی تیم ملی تکواندو: فرزان عاشورزاده بدون مشورت تغییر وزن داد؛ او می‌تواند به تیم ملی برگردد

فریبرز عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره مسابقات آزاد کشوری گفت: ما چهار روز سخت را در فدراسیون تکواندو سپری کردیم، از این بابت می‌گویم سخت به این خاطر که 760 تکواندوکار در این مسابقه خودشان را محک زدند تا جواز حضور در تیم ملی را به دست بیاورند. این مسابقات به ما نشان داد آینده تکواندوی ایران چقدر است و چقدر پتانسیل و ظرفیت در این رشته وجود دارد.

وی ادامه داد: در این مسابقات برخی تکواندوکاران جوان ما عملکرد قابل قبولی داشتند و این نیاز می‌طلبد که فدراسیون روی آنها سرمایه‌گذاری ویژه‌ای داشته باشد. در کل چهار روز رقابت بین تکواندوکاران قدیم و جدید خیلی جذاب بود و امیدواریم که بتوانیم از این تیم شاکله اصلی تیم ملی تکواندو را تشکیل بدهیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد عدم موفقیت برخی تکواندوکاران از جمله فرزان عاشورزاده گفت: داستان فرزان خیلی متفاوت است، او در این رقابت‌ها در وزن تخصصی خود به میدان نرفت و درباره این موضوع هم با من هیچ مشورتی نکرد. اگر مشورت کرده بود من به او می‌گفتم نفر اول سهمیه ما در وزن 58 کیلوگرم است و در وزن خودش مبارزه کند اما او در وزن 63 کیلوگرم به میدان رفت و مانند همه ورزشکاران این وزن گمنام بود.

وی ادامه داد: من به دلیل احترامی که برای این تکواندوکار باسابقه داشتم او را در سیدبندی مسابقات مانند جهانی در رنکینگ نخست قرار دادم تا در مراحل پایین‌تر به بازیکنان مطرح برخورد نکند، اما فرزان در مرحله یک هشتم نهایی مقابل یک تکواندوکار از استان چهارمحال و بختیاری مغلوب شد و رقیب فرزان در مسابقه بعدی خود حذف شد. در چنین وضعیتی دیگر نمی‌توانستم برای فرزان کاری کنم و اگر او را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کردم آن وقت جواب رقبایش را چه می‌دادم؟

عسگری در ادامه به وضعیت خدابخشی اشاره کرد و گفت: خدا بخشی در حالی که از حریف خود جلو بود در این مسابقه از ناحیه دست دچار شکستگی شد، من باید با پزشکش صحبت و از مدت طول درمان او جویا شوم آن وقت تصمیم می‌گیرم.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره برنامه کادر فنی تیم ملی برای افراد جا مانده از تیم ملی از جمله فرزان عاشورزاده گفت: ما جام ریاست فدراسیون جهانی در کیش را پیش رو داریم که تورنمنت سنگینی است. در این مسابقه برخی بازیکنان و از جمله فرزان عاشورزاده می‌توانند شرکت کنند و در صورتی که نفر اول وزن خودشان باشند جواز حضور در تیم ملی را به دست خواهند آورد. بعد از آن دو ماه و نیم دیگر تا مسابقات جهانی پیش رو داریم و باید خودشان را برای آن مسابقه آماده کنند، ما بهترین‌ها را به جهانی اعزام می‌کنیم تا تکواندوکاران ما خوب نتیجه بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار