در گفت وگو با پانا:

کاشانی‌نسب، کارشناس بازار خودرو: قیمت‌های جدید خودرو نرخی بین کارخانه و حاشیه بازار است

قیمت خودرو‌های وارداتی متاثر از کاهش نرخ ارز تا ۱۵ درصد کاهش یافت

تهران (پانا) – کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه قیمت‌های جدید خودرو قرار است قیمتی بین نرخ‌های کنونی کارخانه و حاشیه بازار باشد می‌گوید خودروهای وارداتی خارجی پس از کاهش نرخ ارز تا 15 درصد کاهش قیمت داشته‌اند و در صورت ترخیص 6 هزار خودروی دپو‌شده در گمرک‌های کشور کاهش قیمت بیشتری خواهند داشت.

کد مطلب: ۸۸۳۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کاشانی‌نسب، کارشناس بازار خودرو: قیمت‌های جدید خودرو نرخی بین کارخانه و حاشیه بازار است

نعمت‌الله کاشانی‌نسب، کارشناس بازارخودرو در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره نظرمساعد وزارت صنعت برای افزایش قیمت خودرو گفت: خودروسازان قطعات خود را بیشتر از بازار داخلی تهیه می‌کنند. این قطعات با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده‌اند و خودروسازان چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند به همین دلایل از حمایت این وزارتخانه نیز بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: قیمت‌های جدید خودرو قرار است قیمتی بین نرخ‌های کنونی کارخانه و حاشیه بازار باشد که علاوه بر تامین منافع خودروسازان به زیان مصرف‌کننده نیز نباشد. قیمت‌های کنونی خودرو در حاشیه بازار در توان بسیاری از مصرف‌کنندگان نیست و این فاصله قیمتی بازار سیاهی را به وجود آورده است که قیمت‌های کاذب در آن رکود بیشتر معاملات خودرو را رقم زده است.

کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت خودرو‌های وارداتی متاثر از کاهش نرخ ارز

کاشانی‌نسب با اشاره به تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت‌ خودروهای وارداتی عنوان کرد:‌ خودروهای وارداتی خارجی پس از کاهش نرخ ارز تا 15 درصد کاهش قیمت داشته‌اند. به طور مثال سانتافه محصول کرمان خودرو که تا 550 میلیون تومان افزایش قیمت داشت اکنون به 510 میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: با وجود کاهش قیمت بازهم رکود در معاملات وجود دارد و به نظر نمی‌رسد که در ادامه سال این بازار از رکود خارج شود و این به معنای آن است که بخشی از تقاضاهای واقعی برای خرید هم بدون پاسخ خواهد ماند.

کارشناس بازار خودرو درباره تاثیر ماه‌شمارشدن سود سپرده‌های بانکی بر هدایت بخشی از نقدینگی به بازارهای کالایی از جمله خودرو نیز گفت:‌ بعید می‌رسد با چرخش نقدینگی مسیر به سمت بازار خودرو هدایت شود به این دلیل که ریسک سرمایه‌گذاری و افت در آن پایین است.

ترخیص 6 هزار خودروی خارجی دپو شده در گمرک قیمت خودرو را کاهش می‌دهد

کاشانی‌نسب با اشاره به ترخیص‌نشدن 6 هزار خودروی موجود در گمرک‌های کشور گفت:‌ در صورت ترخیص و ورود این خودروها قیمت خودروهای خارجی با کاهش بیشتری همراه خواهد شد.

وی گفت:‌ کاهش نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت خودرو در کنار قیمت‌گذاری دولتی که به زودی اعلام می‌شود از دلایلی است که جذابیت بازار خودرو را برای آن بخش از دارندگان نقدینگی که به دنبال سودهای کوتاه‌مدت در بازارهای کالایی هستند را کم می‌کند.

کارشناس بازار خودرو با اشاره به اینکه خودروسازان نتوانسته‌اند به بخشی از تعهدات خود عمل کنند گفت:‌ بخشی از قطعات گروه خودروسازی پژو و رنو که از خارج وارد می‌شود به دلیل مسائل ناشی از تحریم با محدودیت‌هایی همراه شد و تعهدات این خودروسازان عقب افتاده است. مطابق گفته وزیر صنعت حدود 80 درصد تولید خودروسازان باید صرف تعهدات و پیش‌فروش‌هایی شود که از گذشته انجام شده است.

تولید برخی از محصولات داخلی متوقف شده است

کاشانی‌نسب با بیان اینکه تولید برخی از انواع خودرو مانند پژو 208 به صفر رسیده است، گفت:‌ در میان خودروهای پرفروش قیمت خودرو ساندرو دنده‌ای در بازار 100 میلیون و اتوماتیک آن 116 میلیون تومان است و قیمت برلیانس اتوماتیک به 106 میلیون رسیده است و نرخ پژو تیپ 7 نیز حدود 70 میلیون تومان است.

وی افزود: رانا نیز حدود 59 میلیون تومان وسمند ال ایکس نیز حدود 59 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و حدود سه هفته است که نرخ خودروها با ثبات بازار ارز تثبیت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار