انتقاد فاطمه دانشور از رد شدن طرح کودک همسری در مجلس

تهران (پانا) - فاطمه دانشور، فعال حوزه کودکان، با انتقاد از رد شدن طرح کودک همسری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بر افزایش آگاهی جامعه در زمینه کنترل پیامدهای کودک همسری تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۸۲۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد فاطمه دانشور از رد شدن طرح کودک همسری در مجلس

این عضو سابق شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: طرح ممنوعیت ازدواج کودکان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رد می‌شود، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان تصویب نشده و تاکنون معطل می‌ماند، طرح پلیس کودک اجرا نمی‌شود، آموزش‌های خودمراقبتی به کودکان منع می‌شود و سر موضوع سند 2030 جنجالی به پا می‌شود آن سرش ناپیدا، جرایمی چون تجاوز به کودکان توسط قضات برخی پرونده‌ها سعی می‌شود به کودک‌آزاری تفسیر شود و با مجازات کودک‌آزاری (9 ماه حبس) سر و ته ماجرا و پرونده‌های تجاوز به کودکان جمع شود و ... با این اوصاف وضع امنیت کودکان در ایران از منظر قانونی حالا حالاها خلأ و ضعف دارد و متاسفانه با وجود این وقایع ایران کشوری امن برای کودکان نیست. چه کنیم؟

او در ادامه تأکید کرد: باید همه تلاش خود را علاوه بر ادامه مطالبه‌گری از دستگاه‌های مسئول، معطوف بالا بردن آگاهی جامعه کنیم. رد شدن طرح کودک‌همسری در مجلس هم که چند روز پیش اتفاق افتاد باید در حافظه جامعه ثبت شود و خود جامعه باید راهکاری برای کنترل پیامدهای کودک همسری بیابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار