در گفت‌و‌گو با فاطمه ذوالقدر مطرح شد

سه طرح و لایحه حمایت از زنان و خانواده پشت ترافیک مجلس

تهران (پانا) - لوایح تأمین امنیت زنان در برابر خشونت، حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان و طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال سه موضوع مربوط به حوزه زنان و خانواده است که مدت‌هاست در نوبت بررسی در مجلس مانده است و تصویب نهایی آنها به سال 97 موکول شد.

کد مطلب: ۸۰۴۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سه طرح و لایحه حمایت از زنان و خانواده پشت ترافیک مجلس

فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با پانا، درخصوص آخرین وضعیت لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت گفت: این لایحه هم‌اکنون در مسیر ورود به مجلس است و تمام کارهای آن انجام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه فقط یک هفته از عمر مجلس در سال جاری باقی مانده است و باید ایرادات شورای نگهبان به بودجه سال 97 را بررسی کند و یک ماه و نیم درگیر بررسی بودجه 97 بوده‌ایم ممکن است لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت وصول شود اما در این صورت هم در دستور کار بررسی قرار نمی‌گیرد و بررسی آن به سال آینده موکول می‌شود.

به گفته ذوالقدر، لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت به عنوان خواسته به حق جامعه زنان کشور و در راستای تحقق حقوق شهروندی و اجرای اصل ۲۰ قانون اساسی تدوین شده است.

این نماینده مجلس همچنین درباره بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان نیز توضیح داد: این لایحه هم قرار بود که هفته جاری یا هفته آینده در دستور کار بررسی قرار بگیرد اما با توجه به حجم کار نمایندگان مجلس به سال جاری نخواهد رسید و در سال آینده بررسی خواهد شد.

ذوالقدر تصریح کرد: بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به پایان رسیده و در تلاش هستیم با قید دو فوریت برای لایحه از نمایندگان امضا بگیریم تا هر چه سریعتر در دستور صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال گفت: این طرح هم مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و تدوین آن در حال نهایی شدن است و در سال آینده در روند بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه چنین ازدواج‌هایی به صلاح نیست، گفت: دراین باره نظر مراجع تقلید را جویا می شویم و طرح را با توجه به نظرات کارشناسی حقوقدانان در مجلس دنبال کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار