بطحایی: بازسازی مدارس فرسوده کشور، به 90هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

کاشان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت: یک سوم مدارس کشور دارای بافت فرسوده هستند و برای بازسازی آنها به 90هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کد مطلب: ۸۷۹۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: بازسازی مدارس فرسوده کشور، به 90هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

به گزارش پانا کاشان، سیدمحمد بطحایی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی دبستان احمد ارشادی لتحر اظهار کرد: تامین این اعتبار ظرف دو سال آینده دور از پیش بینی است بنابراین برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح های مقاوم سازی مراکز آموزشی نیازمند کمک نیکوکاران هستیم .
وی با اشاره به اینکه حدود 50درصد مدارس کشور با مشارکت نیکوکاران بازسازی شده گفت: اگر تغییراتی در بودجه سال98 رخ ندهد، سال طلایی در ساخت فضاهای آموزشی خواهیم داشت .

وی در رابطه با اجرای طرح رتبه بندی معلمان تصریح کرد: امیدواریم مقدمات آن در سال جاری به پایان برسد و اجرای آن در سال آینده آغاز شود . که برای احراز هر رتبه معیارهایی را تعریف می‌کنیم تابر اساس آن سطح شایستگی معلمان تعیین و متناسب با آن رتبه، افزایش فوق‌العاده شغلی پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص وضعیت کمبود معلم نیز گفت: برای رفع این مشکل، ساماندهی نیروها را برای مهر 98 آغاز کرده ایم و با توجه به قانون مصوب مجلس، با بکارگیری معلمان حق التدیس، مربیان پیش دبستانی و مدرسان نهضت سوادآموزی مشکل کمبود نیروی انسانی را کاهش خواهیم داد

بطحایی افزود: این منطقه نیاز شدیدی به فضای آموزشی دارد که همه تلاش خود را می کنیم تا دو سال آینده با کمک نیکوکاران مدرسه ساز و در صورت تامین زمین مناسب، کمبود فضاهای آموزشی برطرف شود.

به گزارش پانا، با حضور وزیر آموزش و پرورش، عملیات ساخت دبستان احمد ارشادی با شش کلاس درس در زمینی به مساحت 1850 متر مربع در منطقه لتحر کاشان آغاز شد.

از جمله برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به کاشان بهره برداری از سه مدرسه انیس السادات فقیه، جعفر یزدانیان و علی بن ابیطالب با کمک 110میلیارد ریالی نیکوکاران و آغاز عملیات اجرایی دو واحد آموزشی و ساختمان کانون بازنشستگان کاشان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار