در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران توضیح داد: چرا واگذاری اختیارات به شهرداری‌های مناطق کند پیش می‌رود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درباره بازگشت اختیارات به مناطق شهرداری گفت اختیارات ستاد باید به مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری برون‌سپاری شود مشروط بر اینکه همه تصمیمات در مناطق باید مبتنی بر قوانین باشد.

کد مطلب: ۸۷۹۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران توضیح داد: چرا واگذاری  اختیارات  به شهرداری‌های مناطق کند پیش می‌رود

محمد سالاری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تعیین تکلیف اختیارات مناطق شهرداری از جمله شوراهای معماری در مناطق گفت: با رویکرد افزایش اختیارات شهرداری مناطق و برخی سازمان‌ها و شرکت‌هایی که مهم هستند، موافقم و اعتقاد دارم یکی از دلایل نارضایتی مردم از مدیریت شهری فعلی و بلاتکلیفی مردم به دلیل پیچیدگی فرایند تصمیم‌گیری از سوی شهرداری مرکز و مناطق شهرداری است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه رویکرد تصمیم‌گیری در ستاد مرکزی شهرداری بر رویکرد تصمیم‌گیری در مناطق غالب شده است، گفت: این در حالی است که در دنیای امروز پیوست‌های مطالعات جدی در دنیا و ایران نشان می‌دهد که باید برون‌سپاری اختیارات ستادها و تمرکززدایی در اختیارات سرلوحه کارها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه از اواخر دوره مدیریت آقای قالیباف تاکنون رویکرد افزایش تمرکزگرایی و کاهش اختیارات مناطق، نواحی، سازمان‌ها و شرکت‌ها بوده است. اکنون با این مشکل مواجه هستیم و آنچه درباره افزایش اختیارات مناطق نگران‌کننده است این است که به عنوان مثال شوراهای معماری در مناطق، فراتر از مقررات و قوانین معماری و شهرسازی و سایر مقررات بالادستی تصمیم می‌گیرند.

سالاری تصریح کرد: هم‌اکنون در مناطق شهرداری، تصمیم‌گیری درباره موضوع شوراهای معماری در مناطق مغایر با مقررات معماری و شهرسازی صورت می‌گیرد. معتقدم اختیارات ستاد باید به مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری برون‌سپاری شود مشروط بر اینکه همه تصمیمات در آنجا مبتنی بر قوانین باشد و اگر جایی قوانین دارای اشکال است، قوانین باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد که اگر اختیارات مناطق گرفته شود و به مرکز داده شود، اتفاقات بهتری می‌افتد و فساد کمتر می‌شود بلکه فرایندهای تصمیم‌گیری و حلقه‌های تصمیم‌گیری بیشتر می‌شوند و هر چه بیشتر شود، میزان فساد و رانت هم بیشتر می‌شود و در نهایت بلاتکلیفی مردم و نارضایتی آنها نیز افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار