در گفت‌وگو با پانا

رنج مردم منطقه 22 تهران از نبود سامانه حمل و نقل عمومی و فضای آموزشی و بهداشتی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران می‌گوید شهروندانی که در منطقه 22 ساکن هستند از نبود سامانه حمل و نقل عمومی و نبود فضای آموزشی و بهداشتی به شدت رنج می‌برند.

کد مطلب: ۸۷۳۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
رنج مردم منطقه 22 تهران از نبود سامانه حمل و نقل عمومی و فضای آموزشی و بهداشتی

محمد سالاری در گفت‌وگو با پانا درباره اصلاحیه طرح تفصیلی منطقه 22 شهرداری تهران اظهار کرد: چندین جلسه درباره این طرح در کمیته شهرسازی و کمیسیون شهرسازی برگزار شد. منطقه 22 با توجه به دریاچه چیتگر و اقلیم کوهستانی می‌توانست یک فرصت تفرجگاهی در پایتخت باشد اما ساخت و سازهایی که در این منطقه صورت گرفته است، فرصت تفرجگاه بودن را از تهران گرفت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: در اراضی بزرگ مقیاس که قرار بود قانون 30 - 70 در ساخت‌وسازها رعایت شود، ساخت و ساز صورت گرفته است. از طرفی بر اساس طرح جامع منطقه 22 برای این منطقه 300 هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده بود که با توجه به بارگزاری‌ها و ساخت‌و‌سازهای انجام شده این جمعیت اکنون به 500 هزار نفر رسیده است اما هم‌اکنون 150 هزار نفر در این منطقه ساکن هستند، یعنی مردم اقبالی برای سکونت در منطقه 22 از خود نشان نداده‌اند چرا که این منطقه سرانه حمل و نقل عمومی، آموزشی و بهداشتی ندارد.

سالاری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شهروندانی که در منطقه 22 ساکن هستند از نبود سامانه حمل و نقل عمومی و نبود فضای آموزشی و بهداشتی به شدت رنج می‌برند.

این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: مدیران شهری به دنبال این هستند که جمعیت‌پذیری منطقه 22 را به 600 تا 700 هزار نفر برسانند. قسمت عمده منطقه 22 تهران در پهنه‌های M و S قرار دارد که در این پهنه نباید ساخت و ساز مسکونی انجام شود. پیشنهاد داده شده بود که به دلیل اشباع شدن واحدهای خدماتی اداری و تجاری، پهنه‌های تجاری به مسکونی تبدیل شود که ما با این موضوع مخالف هستیم چون معتقدیم جمعیت پذیری خط قرمز شهر تهران است اما طرح تفصیلی منطقه 22 با این رویکردها به شورای عالی شهرسازی ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار