پیام وزیر آموزش وپرورش به مناسبت هفته ی سوادآموزی(1الی 7دی ماه)

زنجان (پانا) - سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش کشور به مناسبت هفته ی سوادآموزی (1 الی 7 دیماه ) پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۷۹۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پیام وزیر آموزش وپرورش به مناسبت هفته ی سوادآموزی(1الی 7دی ماه)

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش کشور به مناسبت هفته ی سوادآموزی (1الی7دیماه ) پیامی صادر کرد.

متن پیام وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آموزه های دینی وسیره پیامبر رحمت و مهربانی ،حضرت محمد (صلی الله علیه و آله )و ائمه معصومین (علیهم السلام )،علم آموزی ابزار دانایی است و خواندن، نخستین کلمه و فرمان آخرین کتاب آسمانی ،«قران کریم»است . ازاین رو خواندن و نوشتن برای آموختن و رهنمون شدن به پاکی و نیاز به حیات طیبه از اهداف دینی ماست.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بهاری ترین روزهای انقلاب ،مصادف با هفتم دی ماه سال 1358،با اقتدا به سیره ی نبوی وسنت علوی ،فرمان ایجاد نهضت سواد آموزی را صادر و توجه ملت ایران را به این عزم ملی و فرهنگی جلب نمودند که: «باید در برنامه دراز مدت ،فرهنگ وابسته کشور را به یک فرهنگ مستقل و خود کفا تبدیل کنیم ». ایشان تاکید فرمودند که بدون ازدست دادن وقت و بدون تشریفات خسته کننده برای مبارزه با بی سوادی به طور ضربتی و بسیج عمومی قیام شود تا انشاء الله در آینده ای نزدیک همه خواندن و نوشتن ابتدایی را آموخته باشند.

مایه مباهات است که دستاوردهای سرآمد سواد آموزی در بهبود و ارتقای شاخص با سوادی در همه گروه های سنی ،کمک به افزایش عدالت آموزشی،تسهیل دسترسی به فرصت دوم آموزشی و بهره گیری از طرح ها و برنامه های اثر بخش و جسورانه که در سال جاری منجر به کسب نشان دیپلم افتخار از سازمان علمی ،فرهنگی و آموزشی ملل متحد برای اجرای طرح آموزش مقدمات رایانه گردید ،مصداق روشنی از اهتمام و جدیت همکاران در نو آوری و ابتکار جدید برای شتاب بخشی به با سوادی و دستیابی به افق های روشن ترسیم شده رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

باور دارم حفظ و ارتقای دستاوردهای سواد آموزی یک فریضه و تلاش برای پیدا کردن مسیرهای جدید،اتخاذ تدابیر نو و جسورانه و تعریف افق های تازه ،وظیفه ای است که باید مجدانه تعقیب و پیگیری شود.

ضمن گرامیداشت روز سواد آموزی در این فرصت ارزشمند از تلاش هایی که در این جهت صورت گرفته است تشکر و قدردانی می نمایم و توفیق روز افزون همه همکاران خواهانم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار