دانش آموزان شیرازی برگزیده دهمین دوره جشنواره موسیقی فارس شدند

دانش آموزان هنرستان پسرانه موسیقی نوآوران نماینده شایسته موسیقی فارس

شیراز (پانا) - دهمین جشنواره موسیقی فارس با اجرای ٤٩ گروه از سراسر استان فارس از نهم تا شانزدهم آذر جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد و دانش آموزان هنرستان پسرانه موسیقی نوآوران نماینده شایسته موسیقی فارس شدند.

کد مطلب: ۸۷۷۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان شیرازی برگزیده دهمین دوره جشنواره موسیقی فارس شدند

این جشنواره با رویکرد گروه‌نوازی در ۴ بخش رقابتی، غیررقابتی، پژوهشی و آموزشی برگزار شد که در بخش رقابتی ، موسیقی دستگاهی کلاسیک ایرانی، کوبه‌ای، موسیقی نواحی (محلی و رقابتی)، کلاسیک بین‌المللی، آواز گروهی، ترانه (موسیقی پاپ) به رقابت پرداختند و در بخش غیررقابتی نیز به موسیقی کودک اختصاص یافته است.

در بخش موسیقی دستگاهی بیش از سی گروه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند که از این تعداد، ده گروه به مرحله نهایی راه یافتند و در حضور هیات داوران به رقابت پرداختند.

گروه های راه یافته به مرحله نهایی، "گروه رخ داد، ترنج، چکاد شیدایی، رها، رهاب، طنین، دادآفرید، سایه،طرب آبنوس و هنرستان نوآوران" بودند.

هیئت داوران در بخش موسیقی دستگاهی، اساتید حسین علیزاده ، محمدرضا فیاض و فردین خلعتبری بودند که پس پایان رقابت ها

گروه هنرستان موسیقی نوآوران به عنوان یکی از دو گروه برتر جشنواره انتخاب شد و در آیین اختتامیه جشنواره نیز برای اجرای مجدد دعوت شدند.

اختتامیه دهمین جشنواره گروه نوازی موسیقی فارس با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان و اساتید برجسته موسیقی، جمعه شب ۱۶ آذرماه در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

گروه هنرستان نوآوران به سرپرستی مهدی زارع متشکل از دانش آموزان زیر هفده سال(پایه یازدهم و دوازدهم) میباشد که امسال برای اولین بار در جشنواره موسیقی فارس شرکت کرد و مورد تحسین هیئت داوران قرار گرفت و در پایان جشنواره به عنوان دومین گروه منتخب جشنواره در بخش موسیقی دستگاهی انتخاب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار