رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت:

فعالیت 13مرکزاختلالات یادگیری دراستان خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـرئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: دو مرکز اختلالات یادگیری مجوز آن اخذ شده و در حال حاضر 13 مرکز در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند.

کد مطلب: ۸۷۵۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 13مرکزاختلالات یادگیری دراستان خراسان جنوبی

مرضیه با اطمینان در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال برای شناسایی به هنگام کودکان با نیازهای ویژه در قالب اجرای طرح نوآموزان بدو ورود، 16 هزار و 500 نفر مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیش از 450 همکار در مراکز آموزشی ساماندهی شدند و 25 همکار آموزشی دیگر نیاز است افزود: 9 دهم درصد از دانش ‌آموزان استان را دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تشکیل می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: دو مرکز اختلالات یادگیری مجوز آن اخذ شده و در حال حاضر 13 مرکز در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در ۲۶ مرکز آموزشی استان تحصیل می‌کنند گفت: کمبود نیروی آموزشی متخصص و عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی از چالش‌های آموزش و پرورش استثنایی استان است.

بااطمینان افزود: عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی، نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل، کمبود نیروی آموزشی متخصص و کمبود فضای آموزشی مهمترین چالش برای آموزش و پرورش استثنایی استان است.

وی با بیان اینکه امید است رسیدگی به امور معلولان تنها منحصر به روز و هفته‌ای خاص نباشد گفت: باید با تلاش همگانی و همفکری زمینه حضور معلولان در عرصه جامعه را فراهم کنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های اجرایی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کودکان با نیازهای ویژه استان به هفت گروه شامل نابینا، ناشنوا، جسمی حرکتی، کم توان ذهنی، اختلال رفتاری هیجانی، اختلال یادگیری و چند معلولیتی تقسیم شده و در مدارس خاص به آنها خدمات ارائه می‌شود.

بااطمینان، با بیان اینکه از ابتدای امسال در بخش مراکز پیشگیری به بیش از یک هزار و 200 نفر خدمت رسانی شد گفت: سه مرکز آموزشی در این مدت به کمک نوسازی مدارس و بانک ملی احداث شد که در حال حاضر 450 همکار آموزشی در این آموزشگاه‌ها تدریس می‌کنند.

وی افزود: مهر امسال 16 هزار و 500 دانش اموز در مراکز مشاوره مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد 4 هزار و 500 نفر نوآموزان پیش دبستانی بودند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی اظهار داشت: مدرسه تخصصی اوتیسم در استان فعال است که 25 دانش‌آموز از خدمات آموزشی و توانبخشی آن استفاده می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار