مدیر سازمان دانش آموزی استان البرز ؛

بیستمین مانورمتمرکز سراسری زلزله و ایمنی در البرز برگزار شد

االبرز (پانا) - محسن صادقیان ،مدیر سازمان دانش آموزی استان البرز با اشاره به برگزاری بیستمین مانور متمرکز سراسری زلزله در استان البرز گفت : برای اولین بار برنامه متمرکز مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس خارج از تهران با شعار "مدرسه ایمن -جامعه تاب آور" در مدرسه فاطمه پزشکی ناحیه4 کرج برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۷۵۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بیستمین مانورمتمرکز سراسری زلزله و ایمنی در البرز برگزار شد

مدیر سازمان دانش آموزی استان البرز افزود : بر اساس تفاهم نامه ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله و با هدف فراهم نمودن زمینه ارتقای آمادگی دانش آموزان و ترویج فرهنگ ایمنی با مشارکت اولیا و اهالی محل جلسات متعددی جهت برنامه ریزی و اجرای مطلوب مانور متمرکز زلزله با حضور مسئولین کشوری و استانی دستگاه های ذیربط برگزار گردید.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب مانور گفت : از چندین هفته قبل از اجرای مانور با همکاری پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی تهران تعدادی از مدارس استان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و پس از جمع بندی ، مدرسه دخترانه فاطمه پزشکی واقع در مهر شهر کرج به عنوان پایلوت کشوری مانور زلزله انتخاب گردید و همچنین 20 مدرسه منتخب دیگر در سطح نواحی و شهرستان های استان جهت آموزش و ترویج فرهنگ رویارویی با مخاطرات زلزله با رویکرد محله محوری به دستگاه های مربوطه معرفی شدند .

صادقیان گفت : در راستای توانمند سازی مدیران مدارس در برابر بحران های احتمالی به ویژه زلزله یک دوره آموزشی نیز با استفاده از اساتید پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی تهران و با همکاری مدیریت بحران استانداری در مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان البرز در حال برگزاری است .

وی اظهار داشت : مانور در روز 7 آذر راس ساعت 10 صبح با به صدا در آمدن آژیر رادیو سراسری مستقر در مدرسه با حضور اسماعیل نجار ،ئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شهبازی ، سرپرست استانداری البرز ، سالار قاسمی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز و جمعی از مسئولین کشوری و استانی و میهمانان خارجی آغاز شد .

وی در ادامه گفت : با آغاز این مانور، دانش آموزان و حاضرین با پناه گیری صحیح و انجام خروج اضطراری به اجرای مانور پرداختند و دانش آموزان منتخب با اجرای برنامه هایی همچون حمل مصدومان ،چادر زنی ، تریاژ ، ایجاد حلقه امن ، اطفاء حریق و ... توانمندی های خود را ارائه نمودند .

وی افزود : دانش آموزان پیشتاز سازمان دانش آموزی نیز با اجرای فعالیت های از قبیل : استقرار گارد تشریفات و استقبال ، حاملان قرآن ، گارد پرچم ، پیرامید و ... حضور فعال و چشمگیری در اجرای مانور و مراسم اختتامیه داشتند .

صادقیان با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه دانش آموزان تشکیلاتی در برگزاری این مانور تصریح کرد : در این مانور محور برنامه ها دانش آموزان بودند لذا تقویت تشکل های دانش آموزی مانند تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی می تواند باعث افزایش شور و نشاط در میان دانش آموزان و اثرگذاری مطلوب تر این نوع فعالیت های مهارتی - اجتماعی در مدارس گردد .

مدیر سازمان دانش آموزی استان البرز در خاتمه از تمامی ارگان ها و نهادهایی که در برگزاری موفق و شکوهمند این مانور حضور و تلاش نمودند تشکر و قدردانی نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار