برای داشتن جامعه مطلوب باید استراتژی و آرمان‌های  مشخصی داشت

کلات (پانا) - ‍جلسه ی شورای دارالقرآن آموزش و پرورش کلات با حضور حجت الاسلام و المسلمین صاحبی امام جمعه شهرستان ،پایسته مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان ذیربط در محل دارالقران المهدی (عج)برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
برای داشتن جامعه مطلوب باید استراتژی و آرمان‌های  مشخصی داشت

داریوش پایسته مدیر آموزش و پرورش کلات در این جلسه گفت: قرآن یکی از مسائل مقدس و پر تلاطم در بین تفکر و جامعه اسلامی است .رفتارهای ما باید برگرفته از روش های قرآنی باشد و آرمانها و اهدافمان را با رهنمود های قرآنی تنظیم کنیم .آخرین و روش راهبردی که خداوند در جامعه انسانی ارزانی داشته است دین اسلام است .هر یک از ما به فراخور درکی که داریم باید از دین اسلام بهره ببریم .چرا که جامعه ای که در آن افراد باهوش و تیز هوش باشند می دانند چگونه به کمک دین و قرآن چالش ها را کنار بگذارند و در مسیری که کمترین آسیب را داشته باشد گامهای استواری بردارند.باید باطن و رفتار های ما متناسب با رفتارهای دینی باشد.

مدیر آموزش و پرورش کلات افزود:در حوزه های قرآنی صحبتها و مباحث کاربردی زیادی مطرح شده است.ولی گاها شاهدیم که در جامعه به درستی جا پیدا نکرده و وارد نشده است . چهار بعد"تجربی"،"ایدئولوژیک "،"تشریفات و اعمال"،"استنتاج"برای ایجاد احساس مطلوب تاثیرات قرآن در زندگی ،شناخت جامعه و باور های جامعه بر اساس اصول آیین اسلام و قرآن ،ایجاد اتحاد ، رفع اختلافات و درک رفتارها و شناختن قران بسیار موثر هستند.

پایسته در ادامه اظهار کرد:باید خود و خدای خود را به درستی بشناسیم و بحث های قرآنی را به درستی سیاست گذاری کرده تا هدفمند شده در بین جوانان رواج پیدا کند. ما توانستیم در آموزش و پرورش با سیاست گذاری و اهداف تدوین شده حضور دانش آموزان را در محفل های قرانی پررنگ تر نماییم و شاهد رشد بوده ایم.و در کنار آن مقامهای خوبی را نیز در سطح استان و کشور بدست آوریم . آموزش و پرورش محلیست برای اجتماعی کردن دانش آموزان .تثبیت رفتارها باید در خارج از کلاسهای درس نیز پیگیری شود تا به ارتقاء آن کمک شود.

وی بیان کرد :برای داشتن جامعه مطلوب باید استراتژی و ارمانهای مشخصی داشت. باید باورهای غلط را کنار گذاشته و باور های مثبت را در خود جای دهیم.و با انسجام هویتی مردم را کنار هم گرد آوریم.

داریوش پایسته در ادامه به بروز بودن و ورود مسایل علمی به دارالقران ها تاکید کرد و گفت:

با بررسی کیفیت و کمیت ، کشاندن مطالعات علمی به دارالقرآنها روشهای مناسب تری را در زندگی دانش آموزان پیاده کرده و به آنان بیاموزیم . اگر اینچنین بود مطمئن باشید که به هر آنچه که بخواهیم دست پیدا می کنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار