در جلسه اتاق فکر موسسان مدارس و مراکز غیردولتی عنوان شد؛

توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش یک ضرورت غیر قابل انکار است

زنجان(پانا) - به منظور بهره‌گیری از نظرات ، پیشنهادات و تجارب پیشکسوتان حوزه تعلیم و تربیت و صاحب نظران بخش غیردولتی ، سومین جلسه اتاق فکر موسسان مدارس و مراکز غیردولتی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۳۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش یک ضرورت غیر قابل انکار است

مریم رشتچی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ابتدای این جلسه گفت‌: بهره‌گیری از خرد جمعی به عنوان یک سیاست محوری در آموزش و پرروش پیگیری می شود که تشکیل اتاق فکر موسسان مدارس و مراکز غیردولتی در این راستا انجام می گیرد.

وی استفاده از دیدگاه های مختلف و اندیشه های متفاوت و بهره گیری از تجارب برتر مدیریتی ، اجرایی و تربیتی برای اداره مطلوب دستگاه تعلیم و تربیت را یک ضرورت مهم و اساسی دانست و افزود :تلاش می شود تا در تمامی بخش ها ، تصمیم گیری های مدیریتی و اجرایی بر اساس پژوهش های علمی و بویژه مشورت و همفکری با فرهیختگان و صاحبان اندیشه و فکر باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد :توسعه مشارکت های مردمی در تمامی ابعاد عاطفی ، فکری و اجتماعی و مالی آن در آموزش و پرورش مهم و اساسی است در این میان مدارس غیردولتی نماد اصلی مشارکت مردم در حوزه تعلیم و تربیت است ، تجربه نشان داده است هر کجا بخش غیردولتی ورود پیدا کرده نتایج مطلوب و مناسبی هم به دست آمده است .

رشتچی افزود : موفقیت کشور در شرایط فعلی مستلزم استفاده از توان و ظرفیت بخش غیردولتی است تعداد دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس غیردولتی استان بسیار پایین تر از نرم و میانگین کشوری است هر چند قدم ها خوبی برداشته شده است ولی نیازمند شتاب بیشتر در توسعه این بخش در آموزش و پرورش هستیم که تحقق این مهم نیازمند همکاری نهادها و دستگاه های برون سازمانی است و آموزش و پرورش قطعا به تنهایی در این زمینه موفق نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود : شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی نقش مهم و اساسی در پیشبرد برنامه های مدارس و مراکز غیردولتی دارند و امید می رود این شورا که یک اتاق فکر مهم و مناسب است بتواند کمک حال موسسان و تصمیم گیران آموزش و پرروش باشد و خود این شورا نیز در تصمصم گیری ها و تصمیم سازی ها حضور داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار