مدیرکل آموزش و پرورش کردستان : 26 هزار و 520 نوآموز استان تحت پوشش برنامه ملی سنجش قرار گرفتند

سنندج(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از پوشش 100 درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در برنامه ملی سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در سال تحصیلی 98 -97 خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان : 26 هزار و 520 نوآموز استان  تحت پوشش برنامه ملی سنجش قرار گرفتند

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ،با اعلام این خبر اظهار داشت:26 هزار و 520 نوآموز در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی شرکت و از نظر بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد بررسی قرار گرفتند.

قربانی با بیان اینکه برنامه سنجش فرصت مناسبی برای غربالگری،تشخیص و جای دهی مناسب دانش آموزان در فرآیند آموزش و تحصیل فراهم می آورد؛ گفت: نوآموزانی که از نظر سلامت جسمی، بینایی، شنوایی و هوشی در پایگاه های اولیه مشکوک به داشتن مشکل باشند، به پایگاه های تخصصی سنجش برای اجرای آزمون های تخصصی و تعیین جایگاه آموزشی ارجاع داده می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: از تعداد 26 هزارو 520 نوآموز ارزیابی شده در پایگاه های سنجش 21 هزار و 186 نوآموز بدون مشکل تشخیص شده و 5 هزار و 334 نفر نیز به مرحله تخصصی ارجاع داده شده اند .

قربانی افزود: از این تعداد ارجاعات تخصصی 573 نوآموز مشکوک به مشکلات شنوایی، هزار و 90 نوآموز مشکوک به مشکلات بینایی، 41 نوآموز مشکوک به مشکلات جسمی - حرکتی و23 نوآموز مشکوک به داشتن اختلال طیف اتیسم شناسایی شده اند.

وی گفت: همچنین سه هزار و 630 نوآموز نیزدر مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند که از این تعداد هزار و 723 نفر عادی، هزار و 765 نفر دیر آموز، 125 نفر آموزش پذیر و به مدارس با نیازهای ویژه استان معرفی و 17 نفر نیز تربیت پذیر بوده و به سازمان بهزیستی استان معرفی شدند.

قربانی با تاکید بر اینکه تشخیص به موقع و درمان زود هنگام از اهداف اصلی برنامه سنجش سلامت است؛ تصریح کرد: تشخیص به موقع نارسایی کودکان باعث کاهش بروز مشکلات متعدد تحصیلی و جسمانی آنان در آینده شده و به رشد همه جانبه و افزایش قابلیت های آنان می انجامد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در پایان خاطر نشان کرد: 14 پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی در سطح استان با به کارگیری 125 نیروی اجرایی متخصص برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را اجرا و به دانش آموزان و اولیا خدمت رسانی کردند. ه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار