آیین مولودی خوانی همزمان با هفته وحدت در تکاب برگزار شد

ارومیه(پانا)-آیین دف نوازی و مولودی خوانی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و فرارسیدن میلاد مسعود نبی مکرم اسلام (ص) با حضور اقشار مختلف مردم تکاب برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۲۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین مولودی خوانی همزمان با هفته وحدت در تکاب برگزار شد

امام جمعه تکاب در این مراسم که در مسجد محمدی این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت هفته وحدت گفت: امروز مسلمانان جهان به اینکه امت پیامبر اعظم (ص) هستند افتخار و مباهات می کنند.


حجت الاسلام عیسی برادری با بیان اینکه در امت اسلامی، اسلام و مبانی آن بر قومیت، نژاد و لهجه مقدم است، ادامه داد: در عصر حاضر ایستادگی در برابر توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام و تقویت وحدت و یکپارچگی در جهان اسلام از وظایف مهم و عمده مسلمانان به شمار می رود.


وی بیان کرد: مسلمانان نباید اجازه دهند دشمنان با ترویج بحث ها و مسایل فرعی قومیت ها، بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند.


امام جمعه اهل تسنن تکاب با بیان اینکه ایران اسلامی الگوی اتحاد در جهان اسلام است اضافه کرد: هفته وحدت یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) بوده که زمینه ساز تقویت وحدت و همبستگی در امت اسلامی شده است.


حجت الاسلام برادری گفت: آذربایجان غربی رنگین کمان ادیان، اقوام و مذاهب است و در تکاب نیز اقوام مختلف به صورت مسالمت آمیز و با احترام متقابل در کنار هم زندگی می کنند.


امام جمعه اهل تسنن تکاب نیز در این مراسم با تبریک میلاد فرخنده حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص)، گفت: رسول مکرم اسلام (ص) به واقع رحمت اللعالمین بوده و وجود مبارک ایشان نوری جاودان در عالم بشریت است.


ماموستا یحیی اسماعیلی با بیاند اینکه سعادت جامعه بشری و امت اسلامی در توسل به سیره و فضایل اخلاقی نبی مکرم اسلام (ص) است، بیان کرد: همه باید تلاش کنیم فضایل اخلاقی و سنت های حسنه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بیش از گذشته در جامعه جاری و ساری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار