در گفت وگو با پانا:

ربانی، عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن: قیمت مسکن تا پایان سال تغییر نمی‌کند

رکود مسکن به سال ۹۸ منتقل می‌شود

تهران (پانا) – عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن می‌گوید قیمت مسکن تا پایان سال افزایش پیدا نمی‌کند اما با کاهش تولید مسکن ، رونق معاملات بازار اجاره و افزایش قیمت‌ها در این بخش قابل پیش‌بینی است.

کد مطلب: ۸۷۲۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ربانی، عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن: قیمت مسکن تا پایان سال تغییر نمی‌کند

محمدعلی ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره پیش‌بینی بازار مسکن تا پایان سال گفت: وزیر جدید راه و شهرسازی طرح و برنامه دولتی مشخصی برای تولید مسکن اعلام نکرده است بنابراین برنامه جدیدی برای تولید مسکن وجود ندارد. از سوی دیگر در فصل زمستان معاملات مسکن با نوعی توقف و سکون همراه است و پیش‌بینی این است که تعداد معاملات روند کاهشی داشته باشد.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری با تحول قیمتی همراه نخواهد بود، ادامه داد: در سال 98 این پیش‌بینی وجود دارد که با توقف معاملات و کاهش تولید مسکن، بازار رهن و اجاره شاهد افزایش قیمت باشد و ادامه رکود مسکن در سال 98 نیز قابل پیش‌بینی است.

پیش‌بینی افزایش تا 15 درصدی اجاره‌بها در سال 98

ربانی گفت: اگر وضع بازار مسکن با روند کنونی ادامه داشته باشد اجاره بهای مسکن در سال 98 نیز با میانگین افزایش قیمت تا 15 درصد همراه خواهد بود.

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن ادامه داد: بازار رهن و اجاره در نیمه اول هر سال با رونق همراه است و از گذشته‌ها به دلیل ثبت‌نام فرزندان در مدارس و تمایل اندک به جابه‌جایی در فصل‌های سرد، بازار اجاره در فصل بهار و تابستان با رونق همراه است و کاهش تعداد معاملات مسکن در ماه‌های اخیر نیز به همین دلیل است. البته قدرت اقتصادی مردم نیز برای اجاره واحدهایی که در مقایسه با سال گذشته با افزایش همراه شده، کاهش یافته است.

وی با تاکید بر استفاده از نظر کارشناسان بخش خصوصی در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه ساخت و‌ساز باید سیاست‌های روشنی از سوی دولت اعلام شود و مشکل جدید نیز این است که برنامه روشنی برای تولید وجود ندارد. کاهش تولید مسکن می‌تواند بر افزایش قیمت مسکن و بازار اجاره در سال‌های آینده تاثیرگذار باشد.

ربانی گفت: یکی از مهمترین‌ برنامه‌ها در وزارت راه و شهرسازی باید رونق ساخت و‌ساز در بافت‌های فرسوده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار