مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق کمتر توسعه یافته کشور:

تعلیم و تربیت به دنبال بالا بردن سطح سواد،اخلاق وتقویت نشاط در بین دانش اموزان است

زاهدان (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق کمتر توسعه یافته کشوردر جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد تعلیم و تربیت به دنبال بالا بردن سطح سواد،اخلاق وتقویت نشاط در بین دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۷۰۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت به دنبال  بالا بردن سطح سواد،اخلاق وتقویت نشاط در بین دانش اموزان است

محمد کاظم حجازی در این جلسه اظهار داشت: در نظام اسلامی حوزه ای که بیشترین اثرگذاری را در بین مردم دارد مجموعه آموزش و پرورش است.

وی به نقش اخلاق پیامبر (ص) در پیشرفت اسلام اشاره کرد و افزود: عالی ترین نمونه تربیت و اخلاق اسلامی سیره عملی پیامبر اعظم(ص) است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق کمتر توسعه یافته کشور خاطر نشان کرد: بسیاری از افتخارات کسب شده درآموزش و پرورش محصول ابتکار و خلاقیت متولیان امر تعلیم و تربیت است.

حجازی ضمن قدردانی از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان در حل مشکلات ادامه داد:اقدامات انجام شده در جهت پیشرفت شاخص های تعلیم و تربیت درقالب یک برنامه در حوزه ملی مطرح و ارائه شود.

وی رشد و ارتقاءحوزه تربیت بدنی و سلامت را ضروری عنوان کرد و گفت: تعلیم و تربیت به دنبال بالا بردن سطح سواد، اخلاق وتقویت نشاط در بین دانش اموزان است.

مدیرکل اموزش و پرورش استان هم در این جلسه گفت: استان سیستان وبلوچستان از نظر امکانات اموزشی جزء استان های کم برخوردار است.

علیرضا نخعی افزود: در کارگروه محاسبه نهایی شاخص های استانهای کمتر توسعه یافته، مقایسه چهار استان با کشوروهمچنین سیستان و بلوچستان با سه استان دیگر تفاوت معناداری وجود دارد.

وی اظهار داشت: باید عدالت را در همه ابعاد جستجو کنیم و در این راستا مسئولین استان هم تلاش می کنندتوسعه را براساس مدل و الگوی تعریف شده اجرا نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: امسال با همت نوسازی مدارس استان درناحیه یک حدود 50کلاس درس به ظرفیت کلاسهای موجود اضافه شده است و با این وجود بازهم تراکم و ازدحام دانش آموزی زیاد است.

علیرضا نخعی خاطرنشان کرد: تعداد پروژه های تحویلی فضاهای آموزشی در سطح کشور استان سیستان و بلوچستان بعد از خراسان رضوی است.

وی بومی سازی، رویکرد جدید نوسازی مدارس استان را در ساخت مدارس (سازه های جدید مناسب با اقلیم، جایگزین مدارس خشتی و کپری) یک اقدام خلاقانه و الگوی جدید معماری بیان کرد.

نخعی گفت: برای پیاه سازی تعلیم و تربیت درست در مدرسه و اصلاح فرایند یاد دهی ویادگیری و ایجاد یک محیط مناسب برای تعلیم و تربیت ،محیط تفکر خلاق و محیط مهارت زندگی، کارگاههای آموزشی متعددی برای مدیران و معلمان برگزار شده است.

علیرضا نخعی شایستگی، دانش و تواناییهای تخصصی را ملاک انتخاب نیروهای کارآمد در آموزش و پرورش بیان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به اهمیت نشاط در مدرسه اشاره کرد و افزود: ریشه اختلالات یادگیری فقر حرکتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار