استاندار تهران :

شهر قدس نیاز به ساخت۶۰۰کلاس درس در طی چهار سال دارد

شهرقدس (پانا) - نشست مشترک کار گروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهرقدس در فرمانداری منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۰۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
شهر قدس نیاز به ساخت۶۰۰کلاس  درس در طی چهار سال دارد

علی اصغر ناصر بخت فرماندار قدس در نشست مشترک کار گروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهرقدس با ارائه اطلاعاتی در رابطه با موضوعات اجتماعی و فرهنگی بیان کرد : طبق سرشماری نفوس مسکن سال ۹۵ جمعیت شهرقدس ۳۱۶ هزار نفر بوده و در طی پنج سال جمعیت شهرقدس به ۳۵۴هزار نفر افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: یکی از کمبود های شهرقدس ۳۰۰تخت بیمارستانی است و در حال حاضر یک بیمارستان چهل تختخوابی تامین اجتماعی در شهرقدس وجود دارد.

ناصر بخت در ادامه گفت: شهرقدس دارای۱۷۲ مدرسه است که بیست مدرسه قدمتی سی ساله دارند که استحکام بنا نداشته و در مدارس ابتدایی کلاس ها با ۴۵‌نفر تشکیل می شود.

فرماندار قدس با اشاره به بافت فرسوده شهرقدس گفت: سیزده درصد مساحت شهرقدس را بافت فرسوده و حاشیه نشینی تشکیل داده و مجموع بافت فرسوده و مساحت حاشیه نشینی ۳۵۵هکتار است که۲۶۵هکتار آن را بافت فرسوده تشکیل داده.

در ادامه مقیمی استاندار تهران نیزبا اشاره به گزارش اعلام شده از سوی عبرالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران بیان کرد:یکی از مسائلی که شهرقدس را به استاندارد کلاس های ۲۴نفر نزدیک می کند ساخت ششصدکلاس درس در طی چهل سال است که دولت ساخت۳۰۰کلاس را برعهده می گیرد و خیرین نیزباید ساخت سیصدکلاس دیگر را برعهده میگیرند.

وی خاطر نشان کرد: خیرین با این تصور که تهران از امکانت خوبی برخوردار است کمک های خود را در سایر شهرهای محرم متمرکز می کنند در حالی که استان تهران در ساخت مدرسه از جمله استان های محرم است.

/خبرنگار:حدیث سهیلی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار