نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

اقتصاد لیبرالی عامل اصلی مشکلات کشور است

همدان (پانا) - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد کشور یک اقتصاد وارداتی، غربی و لیبرالی است، اقتصاد لیبرالی را عامل اصلی مشکلات کشور دانست و گفت: این نوع اقتصاد همه چیز را تحت شعاع قرار داده و به همین دلیل امروز در جامعه مشکلات اساسی وجود دارد که مردم از آن رنج می‌برند و آسیب می‌بینند.

کد مطلب: ۸۶۹۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اقتصاد لیبرالی عامل اصلی مشکلات کشور است

حمیدرضا حاجی‌بابایی در هفتین دوره همایش یاوران وقف استان همدان ضمن تجلیل از اقدام واقفان خیراندیش اظهار کرد: اقدام خیرین در راستای ساماندهی به مسائل و تاکیدات دین مبین اسلام و یکی از پایه‌های اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه اگر در نظام جمهوری اسلامی مسئول یا نماینده‌ای در دوران مسئولیت به آلاف و الوف نرسید قابل اعتماد است، گفت: بسیار مهم است که فراد در مسئولیت‌ها بتوانند خود را نگه داشته و به یکباره ثروتمند نشوند و از جایگاه و مسئولیت خود سوء استفاده نکنند.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه در یک نظام ولایی هر آنچه جاری می‌شود توحیدی و الهی است، افزود: در نظام ولایی اگر چه خطایی صورت گرفته باشد اما مسیر، یک مسیر الهی است، چراکه اصل بر مسیر و هدف است.

وی با ابراز تاسف از اینکه در طول 40 سال پس از انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم از مبانی دینی و قرآنی، اقتصاد اسلامی را تدوین و اجرا کنیم، بر توجه خاص به موضوع وقف در راستای حل مشکلات اقتصادی تاکید و بیان کرد: امروز در نظامی ولایی زندگی می‌کنیم که وقف آن الهی است اما با وجود گذشت 40 سال از انقلاب به خوبی به موضوع وقف توجه نشده و عملکرد در این حوزه مناسب نبوده در حالی که می‌توان بر مبنای وقف یک اقتصاد اسلامی را بنیان گذاشت.

حاجی‌بابایی با اشاره به اهمیت وقف، از آن به عنوان چشمه جاری در جامعه در راستای سود رساندن به جامعه و پر کردن خلأها یاد کرد و گفت: در جایی که مردم آسیب می‌بینند وقف بسیار اثرگذار است به طوری که وقف از مهم‌ترین اقدامات در راستای حل مشکلات جامعه و گنجینه‌ای است که از بین رفتنی نیست و باید از آن استفاده‌های فراوان برد.

وی با اشاره به نقش فرهنگ وقف در جامعه بر تلاش در راستای پیاده‌سازی نقش واقعی وقف در جامعه تاکید و عنوان کرد: باید تلاش‌های فراوان و قدم‌های بسیار برداشت تا وقف آنچنان که تعریف شده و تاثیرگذار در جامعه است، بتواند نقش‌آفرینی کند.

نماینده مردم همدان و فامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقف نقش موثر و تاثیرگذاری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد به کارکردهای وقف در اقتصاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: ما توانستیم بر اساس مبانی خودمان اقتصادی که عدالت محور است و رهبری برای آن اقتصاد مقاومتی بیان کردند را تدوین کنیم به طوری که لازمه اقتصاد مقاومتی به این است که مبانی دینی آن تدوین شود.

* ضرورت تحقق اقتصاد اسلامی در راستای حل مشکلات کشور

وی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد کشور یک اقتصاد وارداتی، غربی و لیبرالی است، اقتصاد لیبرالی را عامل اصلی مشکلات کشور دانست و تاکید کرد: این نوع اقتصاد همه چیز را تحت شعاع قرار داده و به همین دلیل امروز در جامعه مشکلات اساسی وجود دارد که مردم از آن رنج می‌برند و آسیب می‌بینند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در کشور اقتصاد وارداتی و لیبرالی تدریس می‌شود، گفت: در مکان‌هایی هم اقتصاد اسلامی کار می‌کنند اما متاسفانه وقتی این اقتصادانان تعلیم و وارد دستگا‌ه‌های دولتی شدند به مرور زمان عملکرد آنها لیبرالی می‌شود؛ به این نحو که دستگا‌ه‌های دولتی آنها را به سمتی حرکت می‌دهند که اقتصاد لیبرالی را پیاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز ارزش‌ها، زیبایی‌های انقلاب، تلاش و زحمات خانواده شهدا و مردم در گروگان اقتصاد لیبرالی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد لیبرالی کار خود را انجام می‌دهد اما هجمه به ارزش‌ها وارد می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تحقق اقتصاد اسلامی در راستای حل مشکلات کشور اظهار کرد: در اقتصاد اسلامی هیچ‌گاه مسئولی در طول مسئولیت خود نمی‌تواند به الاف و الوف برسد و در این اقتصاد فاصله بین درآمدها کهکشانی نیست در صورتی که در اقتصاد لیبرالی هست و به آن هم افتخار می‌کنند.

*نیاز به کار جدی و حضور جدی‌تر در زمینه اقتصادی داریم

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی نباید مسئولین به دنبال ثروت اندوزی باشند، تاکید کرد: گاهی در اوایل انقلاب افراد نسبت به نحو زندگی اشرافی و رفتار خود شرمنده می‌شدند و سعی در توجیه آن داشتند اما امروز به قدرت و جرأت این امر را حق طبیعی خود می‌دانند.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: در تز اسلام بر اساس فرموده شهید مطهری اساس بر این است که باید کار به اندازه توان و استعداد باشد و برداشت به اندازه کار، اما این موضوع در نظام عادلانه اداری برای افرادی است که بخواهد در بازار کار کند و برای یک نابغه و دانشمند بزرگ است که باید نسبت به آن رسیدگی شود، اما صحبت ما از افرادی است که هرگز نخبه، نابغه، دانشمند و پیشرفته نبوده‌اند حال آنکه زندگی اشرافی داشته و در مقام و مسئولیت ثروت اندوزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه وقف قسمتی از اقتصاد است بر پژوهش و مطالعه در زمینه وقف برای حل مشکلات کشور تاکید و عنوان کرد: امروز باید یک کار جدی برای اقتصاد اسلامی در حوزه و دانشگاه توسط نخبگان جامعه اجرایی شود چراکه در زمینه اقتصادی نیاز به کار جدی و حضور جدی‌تر داریم.

* امروز رنج مردم ایران از اقتصاد و بی عدالتی است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز رنج مردم ایران از اقتصاد و بی عدالتی است، تصریح کرد: امروز مردم از گرانی ناراحت هستند اما بیش از گرانی‌ها از بی عدالتی های به وجود آمده ناراحت و نگران هستند به طوری که گاهی از ما درخواست می‌کنند که در این خصوص در مجلس اقدامی مناسب انجام دهیم.

وی اضافه کرد: مجلس اینچنین نیست که یک نفر و یا دو نفر بتواند اقدامی انجام دهد چراکه برای تصویب و قانونی کردن هر طرحی باید از 290 نفر، 146 نفر به آن رأی دهند؛ سخنرانی‌های ما مثل عمل جراحی قلب است که باید طوری سخنرانی کنیم که نظام تضعیف نشود، سیاه نمایی صورت نگیرد و اختلاف ایجاد نشود و در عین حال هم خواسته‌ها و حرف‌ها را بیان کنیم که چیزی شبیه معجزه است اما با این وجود باید موارد لازم را گفت و پیام را برسانیم.

حاجی بابایی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه، ضمن انتقاد از عملکرد قوای سه گانه با بیان اینکه امروز عملکرد سه قوا مطلوب نیست، یادآور شد: کار مجلس قابل قبول نیست و باید اراده و ایستادگی کند که در این صورت مشکلات برطرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب پرقدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد و شاهد موفقیت بیشتر انقلاب خواهیم بود و مردم از مسیر سنگلاخی که دشمنان نظام با برخی عوامل داخل ایجاد کرده‌اند به سلامت عبور خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار