رئیس اداره امور اوقاف شهرستان ری:

شیخ صدوق (ع) یک شخصیت علمی و فقهی است

شهرری(پانا)- رئیس اداره امور اوقاف شهرستان ری گفت: شیخ صدوق (ع) بعنوان یک شخصیت علمی و فقهی مطرح است پس در این راستا ما در جهت راه افتتاح یک حوزه علمیه در اراضی بدون مانع این بقعه اعلام آمادگی کردیم تا همگان از وجود این عالم بزرگوار بهره مند شوند.

کد مطلب: ۸۶۹۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
شیخ صدوق (ع) یک شخصیت علمی و فقهی است

حجت الاسلام مرتضی صادقی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ری در نشست خبری هفته وقف با اشاره بر اینکه بهترین تبلیغ وقف، عمل امینانه است، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مسوولان اوقاف عمل امینانه به تنهایی یک ترویج فرهنگ وقف است لذا ما بایستی براساس این فرمایشات و شعار اداره وقف مبنی بر وقف رسانه ترویج موقوفات مشارکتی عمل کنیم و در این راستا با اطلاع رسانی از فعالیت های اوقاف به مردم رسانه ها بی تاثیر نیستند.
صادقی بیان کرد : برای گرامیداشت هفته وقف نباید فقط به بنر تبریک این هفته مذکور بپردازیم؛ باید با آمار و شناسایی دقیق از موقوفات نشر داده شود تا درآمد موقوفات و اجرای نیات بیان شود.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ری وی با بیان اینکه 458 موقوفه و 10 هزار و 348 رقبه در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده اند، افزود: در راستای آبادانی و ساماندهی موقوفات، مستاجران دارای سرقفلی مستقر در ملک وقفی جهت تغییر شغل با مکاتبه ی اداره اوقاف و امور خیریه سه ماه بدون پذیره می توانند به کسب در آمد در کار جدید خود بپردازند و پس از آن پذیره خود را واریز کنند تا اگر پشیمانی در تغییر شغل ایجاد شد دچار ضرر مالی نشوند.
صادقی با ارائه گزارشی بیان کرد: جمعا 31 بقعه در شهرستان ری داریم که از این تعداد 16 تای آن متعلق به حسن آباد فشافویه است. بزرگترین موقوفه از نظر وسعت مختص به سهام الدوله با 5 هزار و 800 هکتار شامل 5 روستا در بخش کهریزک است و پرتعداد ترین رقبه به موقوفه حاج ملاعلی کنی که از مراجعین تقلید در زمان ناصرالدین شاه بوده است، تعلق دارد.
وی با اشاره به طرح توسعه مسجد گفت: ۵در سال جاری 5 وقف جدید به ثبت رسیده است که شامل 2 ملک مسکونی 80 متری جهت احداث مسجد، یک قطعه زمین 1000 متری برای احداث مسجد، 100 متر زمین جهت توسعه مسجد، یک ملک واحدی 85 متری جهت پژوهش بنیادی و علمی می باشد.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ری در ذیل این گزارش گفت: بیمارستان روحانی نژاد که در گذشته کلنگ زنی آن انجام گرفته است در شهرری جهت امورات تخصصی سرطان بعنوان مشارکت های مردمی از جانب اداره اوقاف این شهرستان اعلام می شود تا مردم خیرخواه این منطقه با مراجعه به اداره بتوانند با هزینه ناچیز هم در این طرح مشارکت داشته باشند.
/ خبرنگار:نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار