تفکر برنامه ای موجب ارتقا کیفیت دیدگاه های علمی و تخصصی می شود

بوشهر (پانا)_ مدرس کارگاه برنامه تدبیر مدیران و کارشناسان آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : هزاره سوم هزاره دگرگونی ها ، تحولات و تغییرات است و آموزش و پرورش هر کشور باید دانش آموزان را برای روبرو شدن با این تحولات آماده کند.

کد مطلب: ۸۶۸۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تفکر برنامه ای موجب ارتقا کیفیت دیدگاه های علمی و تخصصی می شود

پروانه مال الهی در گفتگو با خبر نگار پانا بیان داشت : متخصصان تعلیم و تربیت در ایران اسلامی نیز با نگارش سند تحول بنیادین که با توجه به نیاز ها و ابعاد وجودی دانش آموزان سعی بر آن داشته با بیان اهداف شش گانه راه رسیدن به مراتبی از حیات طیبه هموار سازند .

مال الهی گفت : ساحت های شش گانه ، چراغ هدایت و راهنمای برنامه تدبیر در برنامه جدید رقم خورده بیان نمود : هر ساعت دارای تعدادی هدف برای دوره اول و دوم می باشد که سند راهکارهایی را بیان و برای مدارس فرایندهایی به همراه فعالیت هایی تعیین گردیده است.

مال الهی : هدف از برنامه تدبیر را توسعه تقویت فرهنگ مشارکت و کار گروهی ، نهادینه سازی برنامه محوری ، تقویت ارزیابی مستمر برنامه ها ، توجه به فرآیندها به طور نظام مند و زمینه سازی برای بهبود سطح عملکرد و مدرسه بیان نمود.

مال الهی : ضرورت برنامه تدبیر را کار گروهی و مشارکت ، پایش مستمر فرآیندها و فعالیتهای مدرسه تحول در کارکرد و بهره گیری از ظرفیت ها و منابع ، پیدایش نقش های جدید برای مدیران ، تقویت تفکر برنامه ای و نظام گرا و جامع ، ایجاد باور در مدیران مدارس نسبت به ظرفیت ، امکانات و ارتقا کیفیت کارکرد و ضرورت توجه به یافتن راه حل های واقعی مبتنی بر نیاز ها خواستار حاکم کردن دیدگاه های علمی ، تخصصی و مهارتی دانستند .

مال الهی روال نگارش برنامه سالانه را در ابتدا تجزیه و تحلیل اطلاعات ، بیان نیاز ها ، نگارش اهداف واقعی مبتنی بر نیاز و نگارش برنامه سالانه دانستند .

مال الهی از رابطین و کارشناسان خواسته حتما راهبرد تغییر بینش و تشکیل گروه های خود کفا ، راهبرد اطلاعات ، پژوهش مشارکتی ، توجه به انتظارات مدیر ، زیبا کردن بجای سخت کار کردن ، پویایی و برنامه ریزی و خلق استراتژی در مدرسه که از ویژگی های مدیریت فرآیند مدار است . آنها داشته باشند .

خبرنگار : انیس چه تلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار