استاندار خراسان شمالی:

امکانات ورزشی مدارس خراسان شمالی تقویت شود

بجنورد (پانا)-استاندار خراسان شمالی با اشاره به کمبود فضای ورزشی مدارس، از ادارات خواست برای حل این مشکل سالن های ورزشی را در ساعات مشخص، در اختیار مدارس قراردهند .

کد مطلب: ۸۶۸۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
امکانات ورزشی مدارس خراسان شمالی تقویت شود

محمدرضا خباز در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: مسائل و موضوع فرهنگی آموزش و پرورش در نشست های بعدی شورای آموزش و پرورش بیشتر پرداخته می شود تا بیش از این در این باره عقب نباشیم.
خباز در بخش دیگر سخنان خود بر پیگیری مجدانه برای حل مشکلات تاکید کرد و گفت: مملکت داری با تعارف میسر نیست و باید کارها قاطع، بدون رودربایستی و بصورت کارشناسی پیگیری شود.
وی درباره مشکلات تامین فضای ورزشی برای دانش آموزان گفت: در صورت امکان می توان فضاهای ورزشی در اختیار دستگاه ها و ادارات دولتی را در ساعت اداری به دانش آموزان اختصاص داد که البته باید بررسی ها و مطالعات لازم در این باره انجام شود.
وی افزود: سالن ها و فضاهای ورزشی دانشگاه ها هم در صورت امکان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد تا بخشی از مشکلات کاسته شود.
وی در باره اختصاص یک درصد از اعتبار دستگاه های اجرایی به موضوع ورزش دانش آموزان گفت: قانونگذار دستگاه ها را مجاز دانسته است که یک درصد از اعتبارات خود را در زمینه تربیت بدنی هزینه کنند اما رویکرد ما این است که در سال آتی، با موافقت مدیران، این سهم یک درصدی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از اعتبارات دستگاه ها جدا شده و به تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان اختصاص یابد.
استاندار خراسان شمالی افزود: البته این امر باید توسط اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب برسد.

* آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این نشست گفت: باید فرصتی هم برای پرداختن به موضوع رسالت مهم آموزش و پرورش یعنی فرهنگ سازی اختصاص یابد.
امام جمعه بجنورد آموزش و پرورش را کارخانه انسان سازی عنوان کرد و افزود: محتوای آموزش و پرورش، انسان سازی است و انتظار ما از این نهاد، کادر سازی برای نظام اسلامی است از این رو آموزش و پرورش باید اهتمام بیشتری در زمینه فرهنگ و پرورش داشته باشد.
رضا رجب زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در باره تامین فضای ورزشی دانش آموزان گفت: مدیریت بحران استانداری، هشت سالن چند منظوره در شهرستان های استان در حال ساخت دارد که در صورت همکاری و هم افزایی برای تکمیل شدن آن، این سالن ها می تواند در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
165 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب مدرسه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار