محقق و پژوهشگر حوزه پدافند غیر عامل:

اقدامات تدافعی کشور باید متناسب با ماهیت تهدیدات تغییر کند

شهر ری (پانا) - محقق و پژوهشگر در حوزه پدافند غیر عامل گفت: ماهیت اقدامات تدافعی کشور باید متناسب با ماهیت تهدیدات متعدد و مختلف، به روز رسانی شده و تغییر کند.

کد مطلب: ۸۶۸۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات تدافعی کشور باید متناسب با ماهیت تهدیدات تغییر کند

علیرضا حاتم نیا، در جمع دانش آموزان و فرهنگیان هنرستان کوثر ناحیه یک شهر ری، اظهار داشت: در جنگ های امروز، نیروهای مسلح عملاً دخالت نظامی نکرده و متخاصمان با هدف براندازی، دولت ها را در تنگنا قرار می دهند تا ملت هایشان تحت فشار قرار گرفته و در نهایت مردم در برابر مجموعه حاکمیت شورش کنند.

معاون سابق آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی مالک اشتر با تاکید بر لزوم اتخاذ نگاه پدافند غیرعامل در همه زیرساخت های کشور، مقررات الزام آور رعایت اصول مقاوم سازی ابنیه در برابر زلزله را مثال زد و تاکید کرد: رعایت اصول و تدابیر پدافندغیر عامل در همه زیرساخت ها از جمله زیرساخت های شهری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی واجب و ضروری است.

حاتم نیا، در بخش دیگری از سخنان خود، ایمنی، امنیت و دفاع را به عنوان لایه های اصلی حفاظت از کشور برشمرد و توضیح داد: پدافند غیر عامل یکی از شیوه های بسیار مهم و موثر تدافعی در مواجهه با تهدیدات در لایه دفاعی است که در آن از سلاح های نظامی استفاده نمی شود.

محقق و استاد دانشگاه در تشریح اهمیت پدافند غیر عامل، کشور را به بدن انسان تشبیه کرد و یادآور شد، همانطور که بدن ما قبل از ابتلا به برخی بیماریها، برای پیشگیری و ایجاد آمادگی دفاعی در برابر ویروسهای مهاجم، نیاز به واکسینه شدن دارد، کشور نیز برای مواجهه با پیامدهای احتمالی اقدامات دشمنان باید از آمادگی لازم برخوردار باشد.

شایان ذکر است ،سخنرانی علیرضا حاتم نیا با عنوان آشنایی با اصول و مبانی پدافند غیرعامل، با حضور 300 نفر از دانش آموزان، معلمان و اولیای مدرسه در نمازخانه هنرستان کار و دانش دخترانه کوثر آموزش و پرورش ناحیه یک شهر ری برگزار شد.

/خبرنگار: امجد امیری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار