معاون فرهنگی آموزش‌و‌پرورش: 13 آبان نماد همدلی و همبستگی ملت ایران در مقابله با  استکبار است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به‌ مناسبت 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۶۷۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون فرهنگی آموزش‌و‌پرورش: 13 آبان نماد همدلی و همبستگی ملت ایران در مقابله با  استکبار است

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش متن این پیام به شرح زیر است:

«سیزده آبان فرو ریختن هیمنه‏‌ى سلطه‏‌ى آمریکائى و استکبار آمریکائى در ایران و در جهان بود. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

13 آبان به عنوان روز دانش‌آموز سه واقعه مهم را در حافظه تاریخی خود جای داده است؛ تبعید حضرت امام خمینی (ره) در 13 آبان 1343، شهادت جمع کثیری از دانش‌آموزان در مقابل دانشگاه تهران در 13 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوس آمریکا در 13 آبان 1358.

حضرت امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 را «انقلاب دوم» نامید که اهمیت آن از انقلاب اول در بهمن 1357کمتر نبود ثمره این فتح، کوتاه‌کردن دست‌های آلوده به خون ملت ایران از این کشور بود. تاریخ فراموش نخواهد کرد، به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزانی را که در مقابل دانشگاه تهران ففط ندای آزادی‌خواهی سر می‌دادند و در این روز 56 دانش‌آموز بی‌گناه شهید و صدها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

پیوند دانش‌آموزان با انقلاب، به همان آغازین روزهای حرکت قیام در خرداد 1343 برمی‌گردد، و رد پای این نسل را می‌توان در تمام ارکان انقلاب مشاهده کرد. جای جای مسیر انقلاب، رد خون این عزیزان معصوم که بی‌دلیل ریخته شده است، دیده می‌شود. دانش‌آموزان قبل از پیروزی انقلاب در مبارزات مسالمت‌آمیز ، در حین انقلاب با تعطیلی کلاس‌های درس، و بازگشایی کلاس‌های درس زندگی و مشارکت در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز و در زمان دفاع مقدس نیز این نسل پر شور و حال، 36000 شهید را تقدیم این کشور کرد و اکنون نیز این نسل پیش قراول جنگ نرم و هدف اصلی استکبار است.

ایران سالیان طولانی در سیطره اسکتبار و استعمار و استثمار های پیدا و پنهان قرار داشت قانون کاپیتولاسیون اوج بردگی و وابستگی بود که با افشای آن به وسیله حضرت امام(ره)چهره واقعی مستکبرین را عیان ساخت و ببرکاغذی استعمار را در هم کوبید.

امروز استکبار جهانی قصد دارد نسل دانش آموزان را با ترفند های نوین از انقلاب جدا کند. باید به اسکتبار و ایادی دست نشانده اش فهماند، که اینان وارثان به حق علی اکبر حسین (ع) و شاگردان مکتب خمینی اند، تحریم، تهدید، ارعاب و زورگویی نمی تواند گسستی بین نسل های انقلاب ایجاد کند و تا آخرین لحظه، پای پیمان و عهد خود بر حراست و حفاظت از کشور عزیزمان ایران و انقلاب اسلامی خواهند ایستاد.

اکنون در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و هجمه‌های استکباری و آغاز تحریم‌های گوناگون از جانب حاکمان آمریکا لازم و ضروری است، همان‌طور که در قرآن آمده است «ذکّرهُم بایام الله» «روزهای خدا را به یاد آورید» یاد و خاطره امام راحل، مجاهدت دانش‌آموزان عزیز و فروریختن هیمنه استکبار در روز 13 آبان را گرامی بداریم.

13 آبان نماد همدلی و همبستگی ملت ایران در مقابله با استکبار است و اکنون نیز در شرایطی جدید، آمریکای شکست خورده در همه عرصه‌ها، میدان جدیدی را در عرصه اقتصادی گشوده است و عملیات روانی گسترده‌ای را ایجاد نموده است ما نیز مثل همیشه محکم و استوار با درک شرایط امروز جهان با حضور پررنگ خود در این همایش ملی با شهیدان و امام شهیدان و رهبر معظم انقلاب ولی فقیه جهان اسلام، پیمان می‌بندیم با حضور با شکوه و پرشور و شعور خود همه تهدیدها و تحریم‌ها و عملیات روانی دشمنان را خنثی کرده و شکست مفتضحانه دیگری را بر شکست‌های دشمن بیافزاییم و امضای خود را بر طومار انقلاب بنشانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار