توصیه‌های پلیس فتا استان مرکزی به زائران اربعین حسینی

اراک(پانا)- رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اینترنت را مهمترین رسانه عصر جدید دانست که به دلیل ویژگی‌هایی همچون گمنامی، هویت پنهان افراد و نامحدود بودن مرز جغرافیایی فرصت‌های جدیدی را برای مجرمان فراهم کرده است.

کد مطلب: ۸۶۶۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های پلیس فتا استان مرکزی به زائران اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری پانا استان مرکزی به نقل از پایگاه خبری پلیس، احسان آنقی گفت: یکی از ترفندهای مجرمان سایبری سوء استفاده از علایق و عواطف کاربران در مراسمات و ایام خاص در کشور است که به بهانه‌های مختلف نظیر برنده شدن سفر عتبات عالیات در ایام ماه محرم و یا دریافت فطریه در پایان ماه مبارک رمضان و ... اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: از این‌رو با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی و ثبت نام اینترنتی زائران برای سفر به عتبات عالیات فرصتی برای افراد سودجو و کلاهبرداران اینترنتی به وجود آمده است که با شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه استفاده از خدمات الکترونیک بدون دقت لازم در این ایام حساس می‌تواند آسیب‌هایی را برای شهروندان به دنبال داشته باشد، بیان کرد: هنگام تهیه بلیط‌های سفر به کربلا در اربعین حسینی حتماً با مراجعه به سامانه "سماح" سامانه ثبت نام زائرین اربعین حسینی (ع) معرفی شده توسط سازمان حج و زیارت اقدام به ثبت نام کنند و از مراجعه به صفحات، پروفایل‌ها و ... که از طرق مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌شوند جداً پرهیز کنند.

آنقی اظهار داشت: در صورتی که زائران از طریق سایت‌های اینترنتی اقدام به پرداخت هزینه‌ها کنند حتماً از سایت‌های معتبر و مطمئن و با وارد کردن آدرس دقیق سایت و درگاه پرداخت اقدام کرده تا دچار صفحات فیشینگ یا درگاه‌های جعلی نشده و در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

وی اضافه کرد: زائران اباعبدالله الحسین (ع) هنگام ثبت نام و پرداخت هزینه به صورت اینترنتی می‌بایست نکات امنیتی را رعایت و حتی الامکان از مکان‌های ارائه خدمات رایانه‌ای عمومی و رایگان و یا نت‌سرا برای ثبت نام و پرداخت اینترنتی هزینه‌ها استفاده نکنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ابراز داشت: در این ایام به هیچ عنوان به تماس‌هایی که از طرف برنامه‌هایی نظیر رادیو جوان و رادیو معارف و ... و به بهانه برنده شدن کمک هزینه عتبات عالیات گرفته شده و از آنها در خواست داشته برای دریافت کمک هزینه به پای دستگاه عابر بانک مراجعه نمایند، توجه نکنند.

آنقی گفت: به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار اینگونه افراد قرار ندهند و آگاه باشند که برای واریز مبلغ به حساب صرفاً داشتن شماره حساب یا شماره کارت بانکی کافی است، لذا از ارائه سایر اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول یا دوم، کد 2CCV، تاریخ انقضای کارت جدا خودداری کنند.

وی افزود: کاربران حتی الامکان برای ثبت‌نام پیاده روی اربعین از مراکز عمومی مانند کافی‌نت‌ها استفاده نکرده و در صورت استفاده پس از ثبت‌نام سریعاً نسبت به تغییر رمزهای بانکی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در صورت انجام سفر به همراه خانواده حتماً Wi-Fi منزل خود را خاموش کرده و در طول سفر از واگذاری گوشی خود به دیگران خودداری و از خرید حافظه جانبی و گوشی تلفن همراه از کشور عراق خودداری کنند.

آنقی ادامه داد: از نصب برنامه‌های غیر ضروری و دریافتی از منابع نامعتبر برای سیستم‌های هوشمند خود در طول سفر جداً خودداری کنند. ضمن آنکه توصیه می‌شود از برنامه‌های ردیاب و کنترلی برای مواقع ضروری به خصوص در زمان سرقت و یا مفقودی گوشی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار