معاون پرورشی و فرهنگی استان در مراسم گرامیداشت هفته پیوند ناحیه یک تاکید کرد :

تربیت نیازمند همسویی دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش است

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی استان در مراسم گرامیداشت هفته پیوند ناحیه یک گفت: تربیت نیازمند همسویی دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۶۵۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نیازمند همسویی دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش است

محمود عباسی در ابتدا ضمن قدردانی از عوامل برگزاری مراسم به نحوه بروز خشم و تکنیک های کنترل آن در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: رفتارهای پر خطر در بین پسران بالاست و از مدیران و خانواده ها خواست با فرزندان خود ارتباط تنگاتنگ و دوستانه داشته باشند.

وی افزود: اگر دو نهاد مهم خانواده و مدرسه همسو و هم راستا نباشند هیچ کدام به تنهایی راه به جایی نخواهند برد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه به دو روش تربیت استبدادی و آزادی محض که درسبک تربیتی خانواده ها وجود دارد اشاره کرد و ابراز داشت: نتایج حاصل از این دو روش تربیتی برای خانوده ها و علی الخصوص فرزندان زیان بار خواهد بود.

عباسی ادامه داد: هیچ کدام از این دو روش به تنهایی جواب نخواهد داد و باید در خانواده ها از روش های ترکیبی در تربیت فرزندان استفاده کنند یعنی موقعی که فرزند باید استقلال رای داشته داشته باشد به او آزادی در تصمیم گیری بدهیم و زمانی که احساس کردیم بدون کمک ما والدین در تصمیم گیری دچار خطا و اشتباه خواهد شد او را راهنمایی کنیم و یا به او مشورت بدهیم و اجازه دهیم فرزند خودش را شکوفا کند .

وی در ادامه به مقوله اعتماد به نفس دربین دانش آموزان مدارس زنجان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان استان زنجان به لحاظ اعتماد به نفس، عزت نفس و خودشناسی نیازمند توجه جدی هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: خانواده ها و مدارس باید در این راستا همسو و هماهنگ باشند و گام اساسی برای حل این مشکلات ازجمله " بار بیش از اندازه وبیش از ظرفیت بردوش فرزند نگذارند و انتظارات معقول و در حد توان از فرزندان داشته باشند .

محمود عباسی اضافه نمود: هیچ وقت نباید اجازه دهیم میزان مشکلات و راه حل ها در ذهن و فکر دانش آموز برابر باشد چرا که در این صورت دانش آموز برای حل این مشکلات دچار تعارض خواهد شد و از حل آن عاجز خواهد ماند چرا باید در نظر داشته باشیم که میزان راه حل ها برای حل مشکلات در نزد دانش آموز باید از میزان مشکلات بیشتر باشد تا دانش آموز بتواند تعارضات را با موفقیت حل کند.

عباسی در ادامه از آفت شکل گرایی و ظاهر گرایی که آفت تعلیم و تربیت درست فرزندان است یاد کرد واظهار داشت: باید معناگرایی و از جمله بالا بردن حس معنوی و تقویت آن و هدف گذاری صحیح دینی فرزندان که باعث تقویت توان آنها در مواجهه با مسایل و مشکلات خواهد شد، جایگزین شکل ظاهری تربیت شود تا فرزندانمان به ارزش های دینی و انسانی به صورت درونی شده و باورمند برسند.

وی در پایان گفت: مسئولین آموزش و پرورش بستر سازی لازم را باید انجام دهند تا انجمن های اولیا و مربیان از حالت زینتی در آمده و اثر گزار ظاهر شوند و این علم با ایجاد پل ارتباطی صحیح و ادبیات مناسب بین نهاد خانواده و مدرسه امکان پذیر می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار