قناعت: امیدوارم سینما جزو درس‌های مدارس شود

تهران (پانا) - کارگردان فیلم سینمایی «لازانیا»، ابراز امیدواری کرد آشنایی با سینما و فیلم دیدن جزو درس‌های مدارس قرار گیرد، تا بچه‌ها به درستی سینما را بشناسند و ناخودآگاه از پیام‌هایش تاثیر بگیرند.

کد مطلب: ۸۶۵۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
قناعت: امیدوارم سینما جزو درس‌های مدارس شود

حسین قناعت در گفت وگو با خبرنگار پانا به مناسبت برگزاری چهل‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، درباره تاثیر آثار سینمایی بر کودکان و آموزش و تربیت آنها، اظهار کرد: بزرگترین رسانه‌ای که امروز با تمام بچه‌های دنیا ارتباط برقرار کرده و جایگاهی برای خود پیدا کرده، تصویر است.
وی با اشاره به اینکه سینما بزرگ‌ترین عامل تصویری است که می‌تواند پیام خود را به کودکان برساند، افزود: از طریق سینما هر پیامی را می‌توان با تاثیرگذاری بیشتر به کودکان انتقال داد. بچه‌های امروز با دنیای سینما آشنا هستند و حتی می‌توان از طریق سینما موارد آموزشی و درسی که فهم آنها برای کودکان مشکل است را، به آنها یاد داد. کارگردان فیلم سینمایی «من و نگین دات کام»، تاکید کرد: بچه‌های امروز بچه‌های سینما و تصویر هستند و باید از این ظرفیت برای پیشرفت آنها استفاده کرد.
قناعت درباره حضور شبکه‌ها و فضاهای مجازی و تاثیر آن بر کودکان، گفت: اگر توسط افرادی که در سینما و تلویزیون فعال هستند به این موضوع فکر شود و به فضای پرالتهاب مجازی که این روزها وجود دارد، درست نگاه شود، می‌توان با برنامه‌ریزی و تصمیمی درست بچه‌ها را به سوی سینما سوق داد.
این کارگردان سینما ادامه داد: بهتر است کودکان از طریق سینما آنچه که باید را یاد بگیرند و آموزش‌ها را به صورت داستان بپذیرند تا اینکه توسط سایت‌ها و خصوصا شبکه‌های مجازی خوراکی به آنها داده شود که اصلا مناسب این بچه‌ها و سن‌شان نیست.
وی درباره اهمیت جشنواره فیلم رشد که به موضوع آموزش کودکان می‌پردازد نیز، گفت: جشنواره رشد متعلق به آموزش و پرورش است؛ و در واقع تنها قدم مثبتی است که این نهاد هر سال برای معرفی سینمای آموزشی و کودک برمی‌دارد.
قناعت تاکید کرد: امیدوارم روزی آموزش و پرورش به شکلی فعال‌تر با سینمای کودک و نوجوان آشتی کند و احساس کند، همانطور که برای آموزش بچه‌ها، به زنگ ریاضی و علوم و ورزش احتیاج است، زنگی به نام زنگ سینما نیز لازم است.
کارگردان فیلم سینمایی «دزد و پری» با بیان اینکه زنگ سینما سال‌هاست که از طرف فیلمسازان و فعالانِ سینمای کودک عنوان شده، اما متاسفانه توجهی به این موضوع نشده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم سینما و آشنایی با آن و فیلم دیدن جزو درس‌های مدارس قرار گیرد، تا بچه‌ها به درستی سینما را بشناسند و ناخودآگاه از پیام‌هایش تاثیر بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار