مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع معاونین سواد آموزی استان های سراسر کشور در مشهد:

سواد آموزی شتاب بخش توسعه جامعه است

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع معاونین سواد آموزی استان های سراسر کشور در مشهد گفت: ممکن است نتوانیم بگوییم با سوادی لزوما عامل توسعه است اما حتما بی سوادی مانع توسعه خواهد بود و لذا کار سواد آموزی می تواند در شتاب بخشی به امر توسعه کمک نماید.

کد مطلب: ۸۶۳۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سواد آموزی شتاب بخش توسعه جامعه است

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در جمع معاونین سواد آموزی استان های سراسر کشور در مشهد گفت:ایجاد مراکز یادگیری و سواد آموزی اقدام خلاقانه ای بود هم موجبات رضایت را فراهم آورده و هم زمینه های اشتغال زایی را به وجود آورده است.

وی افزود :حممکن است نتوانیم بگوییم با سوادی لزوما عامل توسعه است اما حتما بی سوادی مانع توسعه خواهد بود و لذا کار سواد آموزی می تواند در شتاب بخشی به امر توسعه کمک نماید.

خدابنده با بیان اینکه همه ارگان ها و دستگاه ها به دنبال افزایش کیفیت خدمات خود هستند تصریح کرد : قطعا در نتیجه یکسری فعالیت های هوشمندانه و برنامه ریزی هدفمند رقم خواهد خورد اما در این میان نیروی انسانی با انگیزه و دلباخته و ماهر قطعا تاثیر بیشتری از مجموعه عوامل خواهد داشت.

وی ادامه داد : کارکنان در هر سازمان به سه دسته ناراضی،راضی و کارکنان با احساس تعلق به سیستم دسته بندی می شوند که بی شک سازمان ها برای پیشرفت و افزایش کیفیت نیاز به نیروهای عاشق و با احساس تعلق به مجموعه نیاز دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت ایجاد وتقویت انگیزه های کارکنان سازمان خاطر نشان ساخت :احتمالا احساس ما این خواهد بود که مسائل مادی بیشترین نقش را در افزایش انگیزه کارکنان دارداما بر اساس مطالعات انجام شده در 140 کشور دنیا عواملی چون اعتماد به نفس کارکنان،افتخار به عضویت در مجموعه، حس لذت از کار و... بیشترین نقش را در این فرآیند ایفا می نماید.

دبیر شورای پشتیبانی سواد آموزی خراسان رضوی همچنین اظهار داشت : برای اینکه کارمندان را به سمت خودانگیختگی پیش ببریم باید انتظارات را از کارکنان به صورت شفاف و واضح بیان نماییم،ابزار و امکانات لازم را در اختیار کارکنان قرار دهیم،افراد را متناسب با شغل بگماریم،به شخصیت کارکنان مجموعه توجه نماییم،برای افکار و پیشنهادات همکاران جهت اصلاح فرآیندها اشتیاق نشان دهیم،برای کار کارکنان ارزش و اهمیت قائل باشیم چرا که هر کس در جایگاه خود مهم ترین نقش را در مجموعه دارد،اخلاق کاری و مدارا با مردم به ویژه در شرایط فعلی که سطح آستانه تحمل جامعه تا اندازه زیادی کاهش یافته است را رعایت کنیم،فضای دوستانه و صمیمیت و محبت را در مجموعه حاکم سازیم،ارزیابی فرآیندی را جایگزین بازرسی نماییم ،نقاط ضعف را اصلاح و نقاط قوت را تقویت نماییم و در نهایت از فرصت های یادگیری و آموزش برای کارکنان بهره بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار