معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی خبر داد:

تشکیل مجمع "حامیان دانش آموزان مستعد کم بضاعت" به همت اولیا در استان مرکزی

اراک(پانا)- معاون معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی از تشکیل مجمع حامیان دانش آموزان مستعد کم بضاعت به همت اولیا دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۳۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل مجمع "حامیان دانش آموزان مستعد کم بضاعت" به همت اولیا در استان مرکزی

حیدری در همایش تجلیل از انجمن های برتر اولیا و مربیان که به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان در کانون امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: این مجمع با هدف حمایت از دانش آموزانی که دارای استعداد هستند اما به لحاظ عدم تمکن مالی می توانند از فعالیت های فوق برنامه بهره مند شود تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ایجاد تشکیلات مردم نهاد در جهت ارتقا سطح مدرسه باید صورت گیرد و امیدواریم شاهد هم افزایی و مشارکت همه اولیا در این زمینه باشیم.

معاون معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه مدرسه کانون تحول در آموزش و پرورش است اظهار داشت: یکی از مهمترین کارکردهای مدارس موضوع تربیت است؛ برای اینکه مدرسه بتواند کانون پاسخگویی به نیاز دانش آموزان باشد الزاماتی به عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد شده است.

حیدری بیان کرد: در این سند تربیت یک امر دقیق، ظریف و پیچیده معرفی شده و همان طور که بر اساس آیات و روایات تربیت به معنی رشد همه جانبه انسان به سوی قرب الهی است باید توجه نمود که دانش آموزان نیز به عنوان امانت های الهی باید به سوی تکوین استعدادهایی که خداوند به عنوان موهبت به آنها داده هدایت شوند.

وی هدف تعلیم و تربیت را شکوفا کردن استعدادها از بالقوه به بالفعل دانست و اضافه کرد: علاوه بر مربیان برای شکوفا شدن استعدادهای هر فرد 4 رکن دیگر شامل خانواده، حکومت، نهادهای غیردولتی و رسانه وجود دارد که با شاخص های تعریف شده باید سهم خود را در حوزه تعلیم و تربیت ایفا کنند.

معاون معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی ابراز داشت: خانواده به عنوان نهاد موثر در تربیت کودک باید در این زمینه مثمر ثمر باشد و البته حقوقی نیز دارد که انتخاب نوع مدرسه برای فرزند خود یکی از این موارد است.

حیدری نظارت بر کارکردهای مدرسه، مشارکت بر فرایندهای تربیتی مدارس، اظهارنظر در فعالیت های غیر درسی و فوق برنامه را از دیگر حقوق والدین دانش آموزن برشمرد.

در این مراسم از انجمن های برتر که براساس شاخص های مشخصی انتخاب شدند تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار