در جمع مدیران مدارس ناحیه ۲ زاهدان مطرح شد

نخعی: اصلاح آموزش و پرورش و تعالی آن در گرو همت مدیران مدارس است

زاهدان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اصلاح آموزش و پرورش و تعالی آن در برکت همت مدیران مدارس است و اعتقاد دارد اگر مدیران مدارس به خود باوری برسند می‌توانیم شاهد تحول عظیمی در مدارس باشیم.

کد مطلب: ۸۶۳۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نخعی: اصلاح آموزش و پرورش و تعالی آن در گرو همت مدیران مدارس است

علیرضا نخعی صبح امروز در جلسه مدیران مدارس ناحیه 2 زاهدان با اشاره به اینکه شروع سال تحصیلی در مهرماه می تواند آغاز گر مهر و محبت برای دانش آموزان باشد اظهار کرد: زمانی ما توفیق در، کار تعلیم و تربیت حاصل می کنیم که کار با مهربانی باشد زیرا بخش عمده ی تربیت همان مهر و محبت است.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت بدون عشق و علاقه امکان پذیر نیست زیرا پیام دین و سرمایه ما محبت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در تعلیم و تربیت می شود با بهانه ی محبت حلقه اتصال بین انسان ها را ایجاد نمود، تاکید کرد: مدرسه باید بنیاد محبت آفرینی و کانون صفا باشد.

وی افزود: علت خودخواهی، خودبینی و خودمحوری عدم کار موهبتی در مدارس است و این مهم با عملیاتی کردن محبت اصلاح پذیر می باشد لذا باید مدارس محیط نشاط و محل شادی دانش آموزان شوند.

نخعی با اشاره به اینکه مدیران باید با یک متد جدید سعی در مرتفع نمودن مشکلات مدرسه را داشته باشند، تصریح کرد: بایستی مدیران از آزادی عمل بیشتری برخوردار شوند، تا مشکلات مدرسه را با یک روند راحت تری برطرف سازند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید با خانواده ها تعامل دو سویه برقرار نمایند افزود: خانواده ها می توانند ناظر و کمک کننده در امورات مدرسه شوند زیرا گیرندگان خدمات(خانواده ها) به عنوان بهترین ناظران فرایند آموزشی تربیتی در کنار مدیران مدرسه هستند.

تمام امید ما، مدیران درون مدارس هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تمام فلسفه تفویض اختیار آن است که، این تفویض به مدارس برسد ابراز داشت: شورای مدرسه می‌تواند مدیریت آموزشگاه را در برنامه ریزی های لازم جهت حل مشکلات مدرسه و دانش آموزان کمک کند.

وی در بحث کار آفرینی در مدارس گفت: باید از امکانات موجود در هنرستان ها و مراکز کار و دانش نهایت استفاده بهینه را ببریم، و هنرستان های ما بایستی به گونه ای برنامه ریزی کنند که محلی برای کار آفرینی و تولیدی باشند و بتوانند خدمات خود را به فروش برساند.

وی به هفته پیوند اولیا ومربیان اشاره کرد و گفت: ازجمله وظایف انجمن اولیا و مربیان هم فکری، مشاوره و برنامه ریزی به منظور تحقق، بهبود و پیشرفت امر آموزش و پرورش دانش آموزان است.

نخعی تصریح کرد: مدرسه محوری، چیزی جز تفویض اختیار و اداره مدرسه به انجمن اولیا و مربیان نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به توسعه آموزشهای مهارتهای فنی و حرفه ای در مدارس تاکید کرد و افزود: مدرسه باید محیط کسب کار و مهارت باشد حتی در مقطع دبستان.

نخعی گفت: مدیر مدرسه می تواند با برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از امکانات موجود، با ایجاد یک محیط آموزشی با نشاط، توانایی یادگیری و انگیزه دانش آموزان را افزایش دهد

گفتنی است: در این جلسه قبل از سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش استان از هر دوره آموزشی یک مدیر به نمایندگی از سایر مدیران مدارس به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار