رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان: عادی سازی و فرهنگ سازی، زیرساخت‌های لازم در آموزش نابینایان است

سنندج(پانا) - رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید گفت: عادی سازی و فرهنگ سازی زیر ساخت‌های لازم در آموزش نابینایان و کم بینایان در مدارس عادی است.

کد مطلب: ۸۶۲۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان: عادی سازی و فرهنگ سازی، زیرساخت‌های لازم در آموزش نابینایان است

خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید که در آموزشگاه پسرانه با نیازهای ویژه پارسای سنندج برگزار شد؛ ضمن تبریک این روز به دانش آموزان گروه آسیب دیده بینایی کشور به ویژه استان اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی استان تلاش دارد تا با آموزش های تلفیقی، تشکیل کلاس های ضمیمیه و تربیت نیروی متخصص شرایط تحصیل نابینایان در مدارس عادی در کنار هم سالان خود را فراهم کند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا نابینایان بتوانند به توسعه توانمندی ها و تقویت حواس خود پرداخته و با برنامه ریزی علمی و استفاده از خدمات استاندارد و تخصصی و بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی ها ی خود در ایجاد یک زندگی مستقل و یادگیری حرفه ای مناسب گام بردارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی استان در سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم به 96 نفر از دانش آموزان نابینا و کم بینا در 8 شهرستان در مدارس با نیازهای ویژه و به صورت تلفیقی در مدارس عادی آموزش های لازم را ارائه می کند؛ تصریح کرد: 20 معلم رابط متخصص و ماهر ارائه خدمات آموزشی، پرورشی ، حمایتی و توانبخشی به این دانش آموزان را به عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان نابینا وکم بینا از لحاظ بهره هوشی مشکلی ندارند و جزو موفق ترین گروه های دانش آموزی می باشند، افزود: متأسفانه بستر سازی فضای آموزشی وفیزیک مدارس عادی مناسب با نیازهای ویژه این دانش اموزان نیست.

وی تأکید نمود:نابینایان استعدادهای زیادی دارند که با فراهم کردن امکانات لازم برای پرورش استعدادهای آنان می توان از توانمندی هایشان بهره مند شد.

شایان ذکر است اجرای سرود ،نمایش عروسکی وخواندن شعر توسط دانش آموزان نابینا وکم بینا از جمله برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار